نهضت ملی مسکن 2میلیونی شد

آخرین آمار از اجرای واحدهای نهضت ملی نشان می‌دهد ساخت حدود2 میلیون مسکن شروع شده است

روز گذشته باحضور سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور 4 هزار واحد مسکن در استان البرز به بهره‌برداری رسید و به مردم تحویل داده شد، با افتتاح این واحدها، اجرای برنامه نهضت ملی مسکن به 2 میلیون واحد نزدیک شد. براساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی از ساخت وساز نهضت ملی مسکن، بیش از یک میلیون و 900 هزار واحد در دست اجرا است.

تامین ۵۲هزار هکتار زمین
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ‌در بازدید و بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن استان البرز، به بهره‌برداری از پروژه‌های مسکنی استان البرز اشاره کرد و افزود: حدود 4 هزار و 130 واحد مسکونی به بهره‌برداری رسید که 814 واحد آن اتمام مسکن‌های مهر باقی مانده از سال‌های گذشته بود و در شهر جدید مهستان تقدیم مردم می‌شود. در شهر جدید مهستان، علاوه‌بر پروژه‌های مسکن، پروژه‌های دیگری از جمله روشنایی معابر فاز 4 و 7، محور 35 متری هرمز، دبیرستان 15 کلاسه امام‌خمینی(ره)  جمعاً به ارزش حدود یک‌هزار میلیارد تومان افتتاح شد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، از 4 هزار و 130 مسکن افتتاح‌شده در شهر جدید مهستان، بیش از 2 هزار واحد در قالب بافت فرسوده، یک هزار و 100 واحد مسکن روستایی، 814 واحد مسکن مهر در مهستان و 114 واحد نیز مسکن شهری نهضت ملی مسکن در یکی از مناطق شهر کرج و دیگر موارد بود.
بذرپاش با بیان اینکه عملیات اجرایی چند سایت در قالب نهضت ملی مسکن امروز آغاز می‌شود، افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر جدید مهستان، اتمام مسکن‌های مهر باقی‌مانده است که امسال در این شهر جدید حدود 4 هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسید و تقدیم هموطنان شد، حدود 3 هزار واحد دیگر باقی‌مانده که تلاش می‌شود بخش قابل‌توجهی از آنها تا پایان سال به اتمام برسد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: عملیات اجرایی ساخت یکهزارو ۷۰۰ واحد مسکونی در استان البرز آغاز شده و یک زمین در کنار شهر مهستان الحاق شده که عملیات اجرایی آن نیز شروع می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در مجموع در سراسر کشور، در ابتدای دولت 240 هزار واحد مسکن مهر باقی‌مانده از 10 تا 12 سال گذشته به دست دولت رسید و تا الان بیش از 108 هزار واحد آنها در شهرهای مختلف تکمیل و تقدیم مردم شده است.
بذرپاش یادآور شد: باوجود اینکه مسکن مهر آورده متقاضی، وام بانکی و منابع عمومی بودجه دولت را ندارد،  در دولت سیزدهم تعهدات دولت قبل را برعهده گرفتیم و در شهرهای مختلف پردیس، پرند، مهستان و ... تعداد زیادی از واحدها را تحویل مردم دادیم.

رکوردی بی سابقه
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:  ساخت یک میلیون و 900 هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب‌های مختلف در سراسر کشور انجام شد. همچنین تأمین زمین از 52 هزار هکتار در سراسر کشور عبور کرد که رکوردی بی‌سابقه در این حوزه است.  بذرپاش رشد تولید در بخش مسکن و ساختمان را نیز قابل‌توجه دانست و گفت: در سال‌های 97 و 98، رشد منفی 13 و منفی 15 را در این بخش شاهد بودیم که این رشد در مدت 6ماه سال‌جاری به مثبت 3.2 درصد رسیده است و نشان حرکت رو به‌جلو و سرمایه‌گذاری در بخش ساختمان و مسکن است.

 

بـرش

توافق‌های ترانزیتی در دستور
وزیر راه و شهرسازی همچنین با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی، گفت: در سفر رئیس‌جمهور به مسکو، پیگیری آخرین وضعیت توافق‌های ترانزیتی، کریدور شمال جنوب، پروژه رشت آستارا، مسائل مربوط به صنعت هوایی و توافق‌های حمل‌ونقل دریایی در دستور کار قرار گرفت.
رئیس‌جمهور کشورمان به دعوت رسمی همتای روس خود و در راستای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، پنجشنبه هفته گذشته، به روسیه سفر کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی