آیت الله رئیسی در جریان سفر استانی به البرز تأکید کرد

در برخورد با فساد به کسی رحم نمی‌کنیم

افتتاح 43 طرح به ارزش 10 هزار میلیارد تومان در استان البرز


از مسکو تا کرج فاصله‌ای چند هزار کیلومتری است، اما وقتی قرار باشد با طی این فاصله، مسأله‌ای از مسائل مردم ایران حل شود، می‌توان رنج پیمودنش را به جان خرید. آیت‌الله رئیسی روز گذشته درحالی در قالب سفر استانی به استان البرز رفت که چند ساعت پیش از آن، در مسکو درحال مذاکره با رئیس جمهور روسیه بود.  اگر زمان عزیمت به سمت مسکو، مذاکرات رسمی در کرملین، بازگشت به ایران و سپس سفر به استان البرز را محاسبه کنیم، می‌توان تصویری از ساعات پرمشغله و زمان‌های سنگین کاری رئیس جمهور را تصور کرد. اما همان طور که اشاره شد، این دشواری‌ها و برنامه‌های فشرده کاری، سهل خواهد بود اگر گره یا گره‌هایی از کار ایران و ایرانی بگشاید.  از این قرار، می‌توان گفــــــــــت که در سفر رئیس جمهور به روسیه، منافع ملی و مسائل بین‌المللی مرتبط با ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در سفر به البرز، رفع نیازها و کمبودهای مردم این استان در دستور کار بوده است.  درباره رفع نیازهای مردم استان البرز، فقط در یک مورد، می‌توان به افتتاح بیمارستان 280تختخوابی شهرستان فردیس اشاره کرد. درست است که این بیمارستان پس از 12 سال چشم انتظاری به بهره‌برداری رسید؛ امری که می‌توان این طرح را نیز در زمره نهضت اتمام طرح‌های نیمه تمام در دولت سیزدهم دسته‌بندی کرد اما مسأله فراتر از اینها است.  مسأله این است که جمعیت 700 هزار نفری شهرستان فردیس تاکنون بیمارستان و مرکز درمانی از این دست نداشته‌اند. تا پیش از افتتاح این بیمارستان،  مردم این منطقه، برای انجام درمان‌های خود یا باید به کرج مراجعه می‌کردند یا به بیمارستان‌های تهران. در این میان این نکته قابل توجه است که برخلاف افتتاح‌های نمایشی در دولت‌های گذشته، این بیمارستان درحالی به صورت رسمی و باحضور رئیس جمهور افتتاح شد که از اردیبهشت سال‌جاری، کار پذیرش بیمار را آغاز کرده بود. اینکه در تصاویر بازدید آیت‌الله رئیسی، بیماران در بیمارستان حضور دارند و کادر درمان درحال خدمت‌رسانی هستند، ناشی از این حقیقت است. در ادامه گزارش برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به استان البرز را می‌خوانید.

بازدید از پروژه بزرگراه شمالی کرج
سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی، همیشه از بازدید طرح‌ها آغاز می‌شود. به عبارت دیگر، بازدید طرح‌های نیمه کاره، یا افتتاح طرح‌های به پایان رسیده، در اولویت سفرهای استانی قرار می‌گیرد و سپس دیدارهای مردمی یا جلسات شورای اداری برگزار می‌شود.  این روند برنامه‌ریزی سفرها، این حسن را دارد که رئیس جمهور نخست تصویری از واقعیت‌های میدانی پروژه‌ها یا نیازهای استان‌ها و شهرستان‌ها کسب می‌کند؛ امری که می‌تواند به تصمیم گیری‌های عینی و واقع‌بینانه در جلسات شورای اداری یا دیگر جلسات کمک کند.  برهمین اساس، نخستین برنامه سفر آیت‌الله رئیسی به استان البرز، بازدید از طرح احداث بزرگراه شمالی کرج و نیز پروژه پل بیلقان بود.  فاز نخست این بزرگراه به طول 7.6 کیلومتر از بخش میانی پروژه، در حد فاصل تقاطع طالقانی شمالی تا تقاطع بلوار انقلاب شمالی در جریان سفر روز گذشته رئیس جمهور به استان البرز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
در دومین برنامه سفر رئیس جمهور به البرز، دیروز بیمارستان 280 تختخوابی شهید سلیمانی فردیس، پس از 12 سال چشم‌انتظاری مردم به صورت رسمی با حضور رئیس جمهور افتتاح شد. این بیمارستان به عنوان نخستین بیمارستان در این منطقه، تا سال گذشته یعنی 1401حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما سفر فروردین ماه سال گذشته رئیس جمهور به استان البرز نقطه عطفی برای جهش در تکمیل این بیمارستان و ده‌ها پروژه نیمه کاره و خاک خورده دیگر استان بود.

 قدردانی رئیس جمهور از استقبال گرم
سومین برنامه رئیس جمهور در این سفر، پس از بازدید و افتتاح، دیدار با مردم استان بود؛ مراسمی که با حضور گرم و پرشور مردم سراسر استان در کرج برگزار شد. آیت‌الله رئیسی در ابتدای سخنان خود، با قدردانی از استقبال گرم و پرشور اهالی این استان تأکید کرد که قطعاً این استقبال مردم ناشی از علاقه‌مندی آنان به انقلاب و نظام اسلامی و پایبندی به ولایت فقیه است. آیت‌الله رئیسی در ادامه، ضمن برشمردن نیازهای استان البرز، بر تلاش دولت برای رفع آنها تأکید کرد. وی توسعه جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی را با توجه به نزدیکی البرز به پایتخت، یکی از نیازهای جدی و اساسی استان برشمرد و گفت: از همین رو امروز در بدو ورود به استان از برخی پروژه‌های مربوط به حوزه راه بازدید کردم و دیدم که دوستان ما تلاش خوبی برای رفع کمبودها در این زمینه کرده‌اند، اما همچنان نیاز به مجاهدت برای رفع کاستی‌ها داریم.

ساخت یک میلیون و 900 هزار مسکن در کشور
رئیس جمهور در ادامه رفع مشکل مسکن در استان البرز را از جمله برنامه‌های محوری دولت برشمرد و با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی دولت در بخش مسکن طی 2.5 سال گذشته تصریح کرد: امروز در کشور یک میلیون و 900 هزار مسکن روستایی، شهری و بافت فرسوده در دست احداث داریم که بخشی از آنها نیز به متقاضیان واگذار شده. بیش 52 هزار هکتار زمین برای واگذاری به متقاضیان آماده‌سازی شده و از 240 هزار مسکن مهر نیمه تمام به ارث رسیده به این دولت با تلاش وزارت راه و شهرسازی 107 هزار مسکن آماده و به مردم تحویل داده شده و برای تکمیل مابقی آنها تا اوایل سال آینده هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
 آیت‌الله رئیسی خطاب به مردم استان البرز با تأکید بر اینکه دولت در همه عرصه‌ها برای رفع مشکلات مردم و زمینه‌سازی برای رفاه بیشتر آنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیار بالای کشور به صورت شبانه‌روزی در حال کار و فعالیت است، اظهارکرد: در سفر اخیر یکی از رؤسای جمهور کشورها به ایران و بازدیدش از پارک‌های علم و فناوری از میزان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها ابراز شگفتی کرده بود که بنده به او گفتم جوانان باانگیزه ایران اسلامی اراده کردند که تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند.
رئیس جمهور در ادامه اقتصاد مقاومتی را شاکله اصلی اقدامات دولت برای مصون‌سازی اقتصاد کشور از تکانه‌های تحریم و فشار عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواستیم به تهدیدات دشمن توجه کنیم امروز رشد اقتصادی کشور رشد بیش از 4 درصدی و افزایش 22 درصدی تولیدات کالاهای اساسی در کشور رقم نمی‌خورد. آیت‌الله رئیسی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از اجرای بخش قابل توجهی از مصوبات دور اول سفرهای استانی دولت مردمی به استان البرز تصریح کرد: آمدن من به استان‌ها یک امر تشریفاتی نیست بلکه به میزان رفع مشکلات مناطق مختلف کشور بستگی دارد و تا زمانی که مشکلات وجود داشته باشد بنده خود را موظف به سرکشی به نقاط کشور برای تسریع در رفع مشکلات مردم می‌دانند.

اهتمام دولت به مقابله با فساد
آیت‌الله رئیسی در ادامه خطاب به همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف توجه به ارباب رجوع، حساسیت و پرهیز نسبت به روابط ناسالم اداری، رشوه و پارتی‌بازی در نظام اداری کشور را گوشزد کرد و افزود: ما با مردم پیمان بسته‌ایم که ضمن اصلاح بسترهای فسادزا یک نظام اداری عادلانه در کشور بنا کنیم و در این مأموریت بزرگ مردم را یار و همکار خود می‌دانیم. رئیس جمهور تأکید کرد: یقین بدانید در برخورد با فساد به هیچ‌کس و در هیچ سطحی رحم نخواهم کرد. وی در ادامه از همه کارکنان، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اداری و اجرایی در سراسر کشور خواست مهم‌ترین مأموریت خود را خدمتگزاری به مردم و گره‌گشایی از زندگی آنها بدانند.

زبان گویای مردم در مجامع بین‌المللی
رئیس جمهور در ادامه ضمن تجلیل از روحیه ظلم‌ستیزی و مظلوم‌یاوری ملت ایران بویژه در جریان جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، پیروزی مقاومت اسلامی ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان امریکایی‌ و غربی آن را وعده تخلف‌ناپذیر الهی عنوان کرد و افزود: ما تردید نداریم همچنانی که امریکا و رژیم صهیونیستی در عراق، سوریه، یمن، لبنان و افغانستان و جای جای این منطقه به رغم حضور و هزینه‌های سنگین در توطئه‌ها و نقشه‌های خود موفق نشده و شکست خورده‌اند، این‌بار نیز در عرصه فلسطین از نیروهای مقاومت شکست خواهند خورد.
رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: در ملاقات روز اخیر با آقای پوتین رئیس جمهور روسیه نیز به پیروزی مقاومت فلسطین پس از 60 روز اشاره کرده و گفتم که رژیم پرمدعای صهیونیستی به‌رغم برخورداری از حمایت‌های همه جانبه امریکا و برخی کشورهای غربی در مقابل یک گروه فاقد نیروی هوایی و دریایی و با امکانات محدود شکست خورده است. این نکات مورد تصدیق رئیس جمهور روسیه نیز قرار خواهد گرفت.

جشن احیای 185 واحد صنعتی و تولیدی
مراسم جشن احیای 185 واحد صنعتی و تولیدی استان البرز هم در جریان سفر دولت مردمی به این استان، با حضور رئیس جمهور برگزار شد.
آیت‌الله رئیسی در این مراسم که در کارخانه تراورس البرز برگزار شد، با تأکید بر اهمیت مسأله تولید برای کشور، استقلال سیاسی و اقتصادی، رفع بیکاری، رونق زندگی مردم و شکل گرفتن ایران قوی را در گرو رشد تولید دانست و افزود: بدون تولید امکان شکل گرفتن ایران قوی نیست و اگر کشور به واردات وابستگی داشته باشد، استقلال حاصل نمی‌شود و در همه بخش‌ها دچار عقب‌ماندگی خواهیم شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه واردات بی‌رویه کالاهایی که تولید داخل دارند، خجنری بر پشت تولید است، بر ضرورت پرهیز از واردات این کالاها به کشور تأکید کرد و افزود: تولیدات داخل اگر دچار کاستی هستند باید برطرف شوند و اگر نیاز به مجوزی دارند به سرعت باید مرتفع شود، همه موظفیم برای حرکت چرخ تولید، به صورت جهادی کار کنیم. آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه تولیدکنندگان ثابت کردند که می‌توانند با کیفیت و قیمت مناسب نیازمندی‌های کشور را تولید و تأمین کنند، از مسئولان دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور خواست با تسهیل امر تولید برای تولیدکنندگان به هیچ‌وجه اجازه وقفه در تولید را ندهند.

 

بــــرش
1

سنگ تمام مردم برای خادم مردم
استقبال اهالی استان البرز از رئیس‌جمهور و کاروان دولت، به یادماندنی و باشکوه بود. هرچند به گفته رئیس‌جمهور این «استقبال مردم ناشی از علاقه‌مندی آنها به انقلاب و نظام اسلامی و پایبندی به ولایت فقیه» بوده است، اما نمی‌توان عملکرد دولت و نگاه مردم نسبت به رئیس‌جمهور را در خلق این استقبال نادیده گرفت. استقبال مردم استان البرز از کاروان رئیس‌جمهور به گونه‌ای بود که حرکت خودروها، با کندی و وقفه‌های طولانی همراه بود. آنچه که می‌توان ابراز احساسات کم‌نظیر قشرهای مختلف مردم البرز نسبت به دولت و رئیس‌جمهور دانست، بیش از همه در مسیر عبور رئیس‌جمهور از امامزاده حسن(ع) تا مصلای کرج رخ داد. مردم، زن و مرد، پیر و جوان، در این مسیر، با سر دادن فریاد‌های «دسته گل محمدی، به شهر ما خوش آمدی» «سید دوستت داریم سید دوستت داریم» از رئیس‌جمهور خود استقبال کردند. نکته این است که این استقبال روز گذشته، یعنی روز جمعه برگزار شد، روزی که اداره‌ها و مدارس تعطیل بوده و نمی‌توان این حضور را ناشی از یک دستورالعمل اداری دانست. بر این اساس بود که مردم اغلب به صورت خانوادگی در این مراسم حضور داشتند. بر استقبال در مسیر، در مصلای کرج نیز البرزی‌ها با فریاد «صل علی محمد، یاور رهبر آمد» از رئیس‌جمهور استقبال کردند.

 

بــــرش
2

افتتاح 43 طرح به ارزش حدود 10 هزار میلیارد تومان در استان البرز
در سفر روز گذشته رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان البرز، 43 پروژه به ارزش 9 هزار و 590 میلیارد تومان افتتاح شد. برخی از این پروژه‌ها، مانند بیمارستان فردیس با حضور رئیس‌جمهور و برخی دیگر با حضور وزرای دولت افتتاح شد. مانند بهره‌برداری از ۸۱۴ واحد مسکونی و دو پروژه عمران شهری در شهر جدید مهستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت.  علاوه بر بیمارستان دولتی شهید سلیمانی شهرستان فردیس، دیگر پروژه شاخص که روز گذشته به صورت رسمی افتتاح شد، گازرسانی به روستاهای صعب العبور استان البرز است. در این طرح، در مدت یک سال ۱۲۰ روستای فاقد گاز استان از موهبت گاز برخوردار شدند.  در حوزه پروژه‌های آب نیز، می‌توان به دو برابر شدن حقابه استان البرز از سدهای طالقان و کرج اشاره کرد. احداث و بهره‌برداری از پروژه واحد دوم تصفیه خانه فاضلاب کرج با حجم عملیات 58 هزار مترمکعب در شبانه‌روز از دیگر طرح‌های شاخص افتتاح شده است که به حفظ محیط زیست منطقه‌ای با 280 هزار نفر جمعیت کمک می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی