همزمان با فاز دوم عملیات زمینی صهیونیست ها، مقاومت غزه بر شدت حملاتش افزود

چشم در برابر چشم

فائزه سادات یوسفی
خبرنگار


روز گذشته، آتش‌باران خصمانه رژیم صهیونیستی با هدف نسل کشی و کشتار مردم غزه در قالب حمله زمینی دوباره فعال شد تا پرونده جنایات رژیم صهیونیستی را بی‌انتهاتر از قبل ترسیم کند. با این حال با توجه به پاسخگویی‌های مقاومت به جنایات صهیونیست‌ها به نظر نمی‌رسد، ارتش رژیم صهیونیستی کار ساده‌ای برای انجام عملیات زمینی در پیش داشته باشد.
بنابرگزارش منابع خبری رژیم صهیونیستی، در آخرین ساعات روز یکشنبه «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی ضمن اعلام تداوم عملیات زمینی در بخش شمالی غزه گفت که رژیم حمله زمینی خود در جنوب غزه را آغاز کرده است. اما روز گذشته یک منبع آگاه در گردان‌های قسام اعلام کرد که ۷۰ درصد نیروهای ارتش صهیونیستی به سبب شکست عملیات خود در شمال نوار غزه و ضربات سخت مقاومت حماس، مجبور به عقب‌نشینی از این منطقه شدند. او در ادامه افزود که عقب‌نشینی همزمان با آتش بس آغاز شد و با حملات مقاومت طی دو روز اخیر شتاب گرفت. این منبع در تشریح این کار اظهار کرد که عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی اکنون در جنوب غزه همزمان با عملیات مانور محدود در شمال متمرکز شده است.
روز گذشته ارتش رژیم اسرائیل برای اثبات خوی تهاجمی خود اعلام کرد که از زمان آغاز طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (15 مهر ماه) 10 هزار حمله هوایی در غزه انجام داده است. نظامیان صهیونیست در ادامه تخریب بیمارستان‌ها و زیرساخت‌های غزه، اطراف دو بیمارستان را هدف قرار دادند که در اثر آن شماری شهید و تعدادی نیز زخمی شدند. الجزیره نیز گزارش داد که جنگنده‌های ارتش صهیونیستی میدان فلسطین و منطقه مجاور بیمارستان المعمدانی را در مرکز شهر غزه بمباران کردند.
 
بیمارستان‌ها  و مدارس هدف صهیونیست‌ها
در ادامه حملات به بیمارستان‌ها ورودی بیمارستان کمال‌عدوان واقع در شمال غزه نیز هدف حمله هوایی قرار گرفته که طبق تصاویر به‌دست آمده، در اثر بمباران این بیمارستان، شماری از فلسطینیان به شهادت رسیده و تعداد زیادی نیز زخمی شدند.  همچنین صهیونیست‌ها، مدرسه صلاح‌الدین در غرب غزه و نیز مدرسه‌ای در بیت‌لاهیا که آوارگان فلسطینی در آن پناه گرفته بودند را با جنگنده‌های خود مورد هدف قرار دادند. علاوه بر آن، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مسجدی را در محله «الزیتون» واقع در شرق شهر غزه بمباران کردند که طی آن 5 فلسطینی به شهادت رسیدند. در اثر بمباران منزل خانواده البواب در محله الجنینه در شرق رفح نیز ۱۵ نفر شهید و بیش از ۱۲۰ نفر زخمی شدند. همچنین ارتش رژیم اشغالگر ساختمان کاخ عدالت در شهر الزهرا در مرکز نوار غزه را منفجر کرد. با این حال جنایت‌های اسرائیل به همین موارد ختم نشد، فیلم‌هایی موجود است که نشان می‌دهد ارتش به وسیله تانک به سمت آوارگان فلسطینی و خبرنگاران حاضر در جاده صلاح‌الدین در غزه، شلیک می‌کند.
 
حملات مقاومت علیه ارتش صهیونیستی
در پاسخ به این حملات گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد تجمع نظامیان اسرائیلی را در شهرک صهیونیستی «ماجین» هدف حملات راکتی قرار داده است. آن‌ها همچنین تل‌آویو را هدف حمله موشکی قرار دادند که موجب انفجارهای مهیبی در این شهر شده است.
همچنین منابع محلی خبر دادند که آژیر خطر در شهرک صهیونیست‌نشین «نیریم» در مجاورت نوار غزه به دلیل حملات راکت‌های کوتاه برد «رجوم» با عیار 114 میلیمتری به صدا درآمده است. برخی منابع هم از به صدا در آمدن آژیر خطر در شهر نتیفوت در منطقه النقب خبر دادند. القسام همچنین شهرک سدیروت و نتیفوت را در مجاورت نوار غزه هدف موشک قرار داد. علاوه بر آن، مقاومت اسلامی فلسطین خبر داد، طی عملیاتی مسیر تانک‌های اسرائیلی را که قصد نفوذ به شمال شرق «دیرالبلح» واقع در مرکز نوار غزه را داشتند، سد کردند. آنها همچنین اعلام کردند که نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در جنوب شهر غزه با خمپاره‌های کالیبر سنگین درهم کوبیده‌اند. مبارزان حماس علاوه بر این، نیروها و ادوات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه نظامی اسناد صوفا را با شلیک موشک مورد هدف قرار دادند. القسام همچنین بیان داشت که مجاهدانش از مسافت صفر توانسته‌اند چند نظامی صهیونیستی را در منطقه شیخ رضوان از پای درآوردند و به سلامت به پایگاه‌های خود بازگردند.
روز گذشته نیز 6 دستگاه تانک و 8 دستگاه ماشین زرهی ارتش صهیونیستی در محور شرق غزه با راکت‌های یاسین 105 هدف قرار گرفته که در این حمله شماری از نظامیان صهیونیست کشته و یا زخمی شدند. همچنین پایگاه خبری عبری‌زبان انتلی نیوز از اصابت یک موشک به شهر اشغالی عسقلان خبر داد. در ادامه حملات به مواضع صهیونیست‌ها، تیپ‌های ناصر صلاح‌الدین اعلام کرد که نیروها و ادوات جنگی رژیم صهیونیستی را در نزدیکی پایگاه نظامی کیزوویم در اطراف نوار غزه با گلوله‌های خمپاره کالیبر سنگین هدف قرار داده است.
 
تهدید سران حماس
روز گذشته مقامات رژیم صهیونیستی نیز همراه با تداوم جنایات دوباره برنامه شکست خورده خود را یادآوری کردند. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی برای بار چندم رهبران حماس را تهدید به ترور کرد. او گفت که رهبران حماس را در غزه زیر نظر داریم و هدف ما ترور همه آن‌ها از جمله یحیی سنوار است. در پاسخ به این اظهارات مشاور رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد که این تهدیدات هیچ‌کس را نمی‌ترساند و بیانگر عمق باتلاق سیاسی و میدانی اسرائیل است.
با وجود آنکه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که با ارائه آمار مخدوش، شمار تلفات انسانی خود را کتمان کند، اما روز گذشته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که 3 نظامی این رژیم در نبردهای غزه کشته شدند و یک نظامی دیگر نیز مجروح شده است. همچنین تصاویری وجود دارد که از انتقال کشته‌ها و مجروحان ارتش رژیم در جنگ غزه توسط بالگرد به بیمارستان هداساعین‌کارم خبر می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی