آموزشی

وزیر آموزش و پرورش خبر داد
تغییر سقف سنی
ورود به دانشگاه فرهنگیان
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که با جلب نظر اعضای ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرار بر این شد که سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان دو سال بیشتر شود، از این‌رو همه داوطلبان زیر ۲۴ سال علاقه‌مند به رشته معلمی می‌توانند در فرصت باقی مانده در کنکور اختصاصی «تربیت معلم» ثبت‌نام کنند.
به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی، درباره جلب نظر اعضای ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش سقف سنی ورود دانشجو به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اظهار کرد: در کنکور امسال و دو سال گذشته، ۲۴ سال حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان بود در حالی که این سقف سنی در مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ۲۲ سال است. در ستاد تعلیم و تربیت نیز ۲۲ سال به‌عنوان سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تصویب شده است، از این‌رو در دفترچه کنکور ۱۴۰۳ نیز ۲۲ سال به‌عنوان سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی قید و همین سن به سازمان سنجش اعلام شد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: بعد از تماس‌های مکرر داوطلبان عزیز و کسانی که علاقه‌مند به رشته شریف معلمی هستند، طی دو روز گذشته گفت‌وگوهایی با دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر افراد مرتبط با ستاد تربیت داشتیم. اجمالاً به نظر می‌آید که موافقت دوستان جلب شده است تا در کنکور پیش رو همانند کنکور پیشین عمل کنیم و اعمال سقف سنی ۲۲ سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان از کنکور سال ۱۴۰۴ اجرا شود. بنابراین داوطلبان عزیز که علاقه‌مند به شرکت در آزمون اختصاصی تربیت معلم و در فاصله سنی حداکثر ۲۴ سال هستند، حتماً در کنکور تربیت معلم شرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: به طور قطع از سال ۱۴۰۴ سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان همان ۲۲ سال خواهد بود اما برای کنکور سال ۱۴۰۳ به‌دلیل برنامه‌ریزی داوطلبان عزیز تلاش می‌کنیم که روی ۲۴ سال موافقت اعضا ستاد تربیت را جلب کنیم.
 
اگر از 20 سال پیش درخت می‌کاشتیم، مدارس امروز تعطیل نمی‌شد
وزیر آموزش و پرورش، دیروز در آیین کاشت نخستین نهالستان دانش‌آموزی کشور در دبیرستان ماندگار البرز با عنوان «هر مدرسه یک نهالستان»، گفت: اگر ۲۰ سال قبل طرح کاشت یک میلیارد نهال را شروع کرده بودیم، امروز دیگر آموزش در مدارس ابتدایی ما غیرحضوری نبود.
به گزارش مهر، رضامراد صحرایی با بیان اینکه امروز پر از غصه هستم که چرا مدارس ابتدایی ما غیرحضوری شده است، گفت: اگر به تعداد کافی درخت کاشته و محیط زیست را حفظ  کرده و این قانون را از کودکی یاد گرفته بودیم، مدرسه‌های ابتدایی ما امروز غیرحضوری نشده بود.
صحرایی با بیان اینکه این دولت نشان داده است دولت تعارف نیست و از کنار حوادث رد نمی‌شود، افزود: ما چند دهه است که می‌دانیم تغییرهای اقلیمی در جهان وضعیت خطرناکی پیدا کرده است. برای همین هم دولت به کاشت ۴ میلیارد درخت اقدام کرده که کار بزرگی است. این دولت نشان داده که اهل کارهای بزرگ است.

تمام اعتراضات رتبه‌بندی معلمان بررسی شده است
وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: مرحله نخست رتبه‌بندی معلمان در آخرین مراحل خود است و همه اعتراض‌ها بررسی شده است. وی افزود: پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته را پیگیری می‌کنیم زیرا سازمان برنامه و بودجه قول داده است که مشکلات را بزودی حل کند.

جستجو
آرشیو تاریخی