رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست:

اطراف تهران مازوت‌سوزی نداریم

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اطراف تهران مازوت‌سوزی نداریم، از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی تصفیه‌خانه صنایع برای رفع بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام(ره) تا پایان دولت سیزدهم خبر داد.
به گزارش ایرنا، علی سلاجقه درباره مازوت‌سوزی در اطراف تهران و اثر آن بر آلودگی هوای پایتخت در فصول سرد سال، گفت: در موضوع مازوت‌سوزی نیروگاه‌ها بیشتر جنبه روانی آن برای مردم مطرح است، زیرا درصد نقش مازوت در جو و آلایندگی آن تاکنون مشخص نشده است.
معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: البته مازوت‌سوزی در نخستین فرصت در دستور کار قرار گرفت ولی تاکنون شواهدی دال بر مازوت‌سوزی در تهران نداریم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: ممکن است در شرایط سخت برخی دستگاه‌های ذی‌ربط مانند شورای‌عالی امنیت ملی دستورات خاصی صادر کنند، اما در حال حاضر در اطراف تهران مازوت‌سوزی نداریم.
سلاجقه درباره رفع بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام(ره) اظهار داشت: در حال بررسی جامع در این زمینه هستیم؛ یکی از دلایل آن به پساب واحدهای صنعتی مستقر در این محدوده بازمی‌گردد که سبب انتشار بوی بد و نامطبوع در منطقه می‌شود.
معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه رفع این مشکل در دستور کار است، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف شده است برای ساماندهی این موضوع اقدامات لازم را به منظور راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌ صنعتی در اطراف تهران انجام دهد. پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا یک سال و نیم دیگر تصفیه‌خانه مورد نیاز این صنایع راه‌اندازی ‌شود.
سلاجقه با تأکید بر اینکه باید تصفیه‌خانه مورد نیاز این صنایع راه‌اندازی شود، یکی از مشکلات در این مسیر را مشکل اعتباری برشمرد و گفت: صنایع کوچک مستقر در این نواحی از نظر اعتباری با مشکل روبه‌رو هستند.
وی ابراز امیدواری کرد تا یک سال و نیم آینده طرح‌های این صنایع برای تصفیه پساب‌ها نهایی و کارهای آن انجام شود تا مشکل بوی نامطبوع در محدوده فرودگاه امام(ره) نیز رفع شود.

 

بــــرش

کودکستان‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه اول در تهران غیرحضوری شد

طبق اعلام اداره کل هواشناسی، تا چهارشنبه هفته جاری وضعیت آلودگی هوای تهران تشدید خواهد شد. بر همین اساس روز گذشته کمیته ویژه اضطرار آلودگی هوا برگزار شد که طبق بررسی‌های صورت گرفته در کمیته، امروز یکشنبه، ۱۲ آذر، کودکستان‌ها، مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول در تهران بجز دماوند، فیروزکوه و بخش رودبار قصران در دو نوبت صبح و عصر غیرحضوری شد. تا زمان تنظیم این خبر، مصوبه‌های نهایی این کمیته که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط مانند وزارت بهداشت، استانداری، محیط زیست، وزارت آموزش و پرورش، پلیس و… برگزار شد، اعلام نشده بود. با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و تشدید وضعیت آلودگی هوا در روزهای آینده، احتمال تعطیلی مدارس ابتدایی و کودکستان‌ها طی یک تا دو روز آینده وجود دارد. در همین زمینه، میرمحمد غراوی، معاون استاندار تهران، اظهار داشت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، پلیس راهور تهران بزرگ، پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل رؤیت دارند، جلوگیری می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی