در نشست خبری همایش سرمایه‌گذاری کلانشهرها عنوان شد

استفاده از سرمایه‌های خرد برای بهبود زیست شهروندان

دبیر مجمع کلانشهرهای کشور، در نشست خبری همایش سرمایه‌گذاری کلانشهرها گفت: بعد از استقرار مدیریت شهری در سال ۱۴۰۰، کمبودهایی در شهرها حس کردیم، ضمن اینکه بار مالی عظیمی هم بر جای مانده بود.
به گزارش خبرنگار «ایران»، احسان متولیان با اشاره به اینکه از ابتدا سعی شد شهرها به سمت توسعه پیش بروند، بیان کرد: با توجه به اینکه بودجه موجود خیلی کفاف تحول در این حوزه را نمی‌دهد، برای بهبود زیست شهروندان سعی شد از سرمایه‌های خرد استفاده شود. این درحالی است که معاون اول رئیس‌جمهور نیز این ایده را چند بار مطرح کرد. در ابتدا مشکلی که شاهد بودیم، این بود که متخصصین شهرداری‌ها با بازارهای سرمایه آشنایی کافی نداشتند و بالعکس. اما اکنون با برگزاری همایشی به همین منظور، کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی برای دو طرف برگزار می‌شود تا در نهایت جذب  را از شهروندان و سرمایه‌گذاران خارجی داشته باشیم.
متولیان افزود: این دوره‌های آموزشی در روزهای ۲۱، ۲۲ و ۲۳ آذرماه جاری در سه شیفت کاری برگزار می‌شود. در روز آخر هم همایشی با مدیران ارشد شهری و سازمان بورس، نهادهای مالی و بانک‌ها برگزار می‌شود. علاوه بر آن تفاهمنامه‌هایی هم در مجموعه ۲۰ کلانشهر و مراکز استان با شرکت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه حمل و نقل و خدمات شهری خواهیم داشت.
او در زمینه جذب سرمایه‌های خرد توضیح داد: سرمایه وقتی در اختیار خود مردم قرار دارد به صورت جزیره‌ای است، ولی با تجمیع در پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بزرگ می‌تواند شهر را متحول کند.
متولیان گفت: شهرداری یک نهاد خدماتی صرف نیست بلکه در حوزه‌های فرهنگی - اجتماعی هم وظایفی دارد. هرگونه مسأله‌ای که مانع تأمین آسایش شهروندان است باید توسط شهرداری‌ها رفع شود.
جستجو
آرشیو تاریخی