رزمایش سراسری «الی بیت‌المقدس» روز گذشته با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد

بسیج، پیشران توسعه و تحول

در تهران ده‌ها هزار نفر از برادران و خواهران بسیجی از اقشار مختلف در قالب بیش از ۶۰۰ گردان با حضور در خیابان انقلاب در کنار مردم حضور یافتند

بسیجیان آمادگی خود را برای حضور در غزه و حمایت از مردم مظلوم آن اعلام کردند. روز گذشته «رزمایش الی بیت‌المقدس» که از سوی سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج و در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین تدارک دیده شده بود، به صورت همزمان در تهران و سراسر کشور برگزار شد. به گزارش مهر، در تهران 50 هزار نفر از برادران و خواهران بسیجی از اقشار مختلف در قالب بیش از ۶۰۰ گردان با علائم مقاومت و بسیج مستضعفین در ساعات پیش از برگزاری
نماز جمعه تهران با حضور در خیابان انقلاب در کنار مردم حضور یافتند تا حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و انزجار خود از جنایات رژیم صهیونیستی را به نمایش بگذارند. در کنار برگزاری رزمایش ماشینی و موتوری گردان‌های بسیج تهران، جمعی از بسیجیان با لباس‌های شبیه رزمندگان حماس و جمعی دیگر نیز با لباس‌های استتار ویژه در این رزمایش سراسری حاضر شدند.  بسیجیان و مردم تهران همچنین با در دست داشتن کفن‌های نمادین، مظلومیت شهدای غزه به‌خصوص کودکان و زنان شهید فلسطینی را به جهانیان یادآوری کردند.
بسیج مأمن و گره‌گشای مردم
برگزاری رزمایش اقتدار بسیج در چهارمین روز از هفته بسیج و در آستانه چهل و چهارمین سال صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) برای تأسیس بسیج مستضعفین با پیام‌هایی از سوی مقامات عالی نظامی همراه بود. سردار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی به همین مناسبت تأکید کرد: امروز با گذشت ۴۴ سال از غرس نهال بسیج، شاهد هستیم که با نفوذ تفکر و فلسفه خود خارج از جغرافیای ایران عزیز، مأمن و قرارگاه گره‌گشای ملت‌های مسلمان منطقه بویژه ملت مظلوم و مقاوم فلسطین شده است. سردار باقری با اشاره به حضور بسیج در میدان‌های سازندگی، رفع محرومیت‌ها و کم‌برخورداری‌ها و مواجهه موفق با حوادث غیرمترقبه و مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، تأکید کرد: بسیج تبلور جوهره حرکت جوانان انقلاب و شیفتگان اعتلای وطن برای پاسخ به نیاز‌های انقلاب، نظام و میهن اسلامی با تفکر جهادی و انقلابی است.
امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز در پیامی به مناسبت هفته بسیج تأکید کرد: دستاوردهای منحصر به فرد و مختلف وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از جمله موشک‌های خرمشهر ۴ و پهپاد مهاجر ۱۰ محصول تفکر بسیجی است. وی در ادامه بسیج را تضمین‌کننده حیات و تداوم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر امروز از بازدارندگی و مؤلفه‌های قدرت ملی صحبت می‌کنیم و دشمنان، بیمناک و نگران از مقابله با ما هستند ناشی از تجربه و قدرت ملت ایران به لحاظ نهادینه شدن فرهنگ بسیجی به عنوان پیشران توسعه، تحول و شکستن مرزهای دانش در صنایع دفاعی است.

برنامه بسیج؛ میدان‌داری مردم
سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج کشور هم در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: مساجد به عنوان محور این حرکت و مردم به عنوان نقش‌آفرین تعریف شده‌اند که در 22 هزار محله در سراسر کشور در حال اجراست و امیدوار هستیم با میدان‌داری مردم و با همه طرفیت‌های ملی، استانی و محلی این سازماندهی‌ها را به‌خوبی محقق کنیم که در نهایت منجر به تحقق مردمسالاری دینی و تحقق دولت اسلامی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی