وزیر راه و شهرسازی خبر داد

ساخت یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف کشور در حال ساخت است که از این تعداد حدود ۴۰۰ هزار قطعه زمین به مردم تحویل داده شد.
مهرداد بذرپاش روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح مسکن ملی و مراحل پیشرفت آن توضیح داد: هر روز به آمارها در حوزه تأمین زمین، عملیات ساخت مسکن‌های روستایی و بافت فرسوده افزوده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن، عملیات ساخت را با جدیت دنبال می‌کند به گونه‌ای که اکنون حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در کشور داریم، بیان کرد: حدود ۴۰۰ هزار قطعه زمین به مردم تحویل داده شد.
 وزیر راه و شهرسازی یادآورشد: برنامه ما برای تحویل زمین در منطقه شهری در سال‌جاری ۵۰۰ هزار قطعه است که تاکنون ۴۰۰ هزار قطعه محقق شده و شاید تا پایان امسال فراتر از این عدد باشد.
بذرپاش اضافه کرد: همین عدد در حوزه روستایی هدفگذاری شده تا ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی تحویل متقاضیان شود که این کار اکنون در حال انجام است.
 وی با بیان اینکه همچنین در سال آینده همین میزان در حوزه شهری و روستایی هدفگذاری شده است، درباره رشد بخش صنعت و ساختمان در سه ماهه دوم امسال اعلام کرد که این رقم به حدود 3 درصد رسیده است.
 وزیر راه و شهرسازی این میزان رشد را یک اتفاق خوب عنوان کرد و گفت: در مجموع طی ۶ماهه اول امسال رشد بخش صنعت و ساختمان قابل قبول بوده است، این در حالی است که سال گذشته این رشد در برخی فواصل منفی بود، اما در بخش صنعت و ساختمان با همه مشکلاتی که وجود دارد با رشد مثبت مواجه هستیم.
 
تورم مسکن در شهر تهران منفی ۱,۴ شد
بذرپاش درباره تورم بخش مسکن در شهر تهران گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی، تورم بخش مسکن در شهر تهران در آبان ماه منفی ۱,۴ شد که خبر خوبی است و باید سیاست کاهش تورم در بخش مسکن را ادامه بدهیم البته این نباید موجب رکود در ساخت و ساز در کشور شود.
 
۲ میلیارد دلار برای توسعه  فرودگاه امام(ره)
وی از آغاز عملیات اجرایی گام دوم فرودگاه امام(ره) با مشارکت خارجی‌ها در هفته آینده خبرداد و گفت: ارزش طرح بیش از ۲ میلیارد دلار تعریف شده است و طی چند ماه گذشته مذاکرات و انعقاد قراردادها انجام شده است و با سفر معاون اول رئیس‌جمهور به چین این قراردادها امضا شد و جزئیات آن طی همین مراسم در فرودگاه امام(ره) اعلام می‌شود. وی این طرح را یکی از بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و راهبردی‌ترین پروژه‌های کشور عنوان کرد و گفت: این اتفاق یک گام بلند به سمت تبدیل شدن هاب منطقه در حوزه فرودگاهی خواهد بود و یکی از نیازهای اصلی ما در منطقه است که از سال‌های قبل مطرح بوده، اما به دلایل مختلف، متوقف شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی