وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

پیگیر ساخت فیلم سینمایی درباره شخصیت خانم دباغ هستیم

نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی بانوی مبارز و انقلابی مرضیه حدیدچی روز گذشته با حضور وزیر فرهنگ و انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم، شهدای سلامت و امنیت گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب در دومین کنگره شهدای استان همدان به‌طور کامل از شخصیت خانم دباغ صحبت کردند موجب خوشحالی بود چرا که با حضور فرماندهان بزرگ همدان اینکه رهبر انقلاب این‌طور جامع از شخصیت خانم دباغ صحبت کردند موردتوجه بود. اسماعیلی با تأکید بر بازنمایی ظرفیت‌های این بانوی انقلابی ادامه داد: در وزارت فرهنگ آماده تعامل در زمینه فعالیت‌ها پیرامون بازنمایی شخصیت این بانوی انقلابی هستیم.
وزیر فرهنگ همچنین لزوم توجه به بُعد ملی و بین‌المللی این رویداد را متذکر شده و تأکید کرد: ضمن توجه به گسترش بعد ملی و بین‌المللی، این رویداد باید به رایزنی‌های فرهنگی در این زمینه توجه داشت و مورد اهتمام قرار گیرد. همچنین ساخت فیلم سینمایی از شخصیت خانم دباغ پیشنهاد شده که در حال پیگیری آن هستیم.
فرهنگ‌دوستان ایران آماده بدرقه باشکوه دکتر اسلامی ندوشن هستند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی ورود پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن به کشورمان، در جدیدترین توئیت خود در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: فرهنگ‌دوستان ایران آماده بدرقه باشکوه دکتر اسلامی ندوشن متفکر فرهنگی میهن‌مان هستند. وقتی وصیت استاد مبنی بر آرام‌گرفتن در نیشابور را به استحضار آقای رئیس‌جمهور رساندیم، بر تحقق این وصیت تأکید و فوراً با خاکسپاری فرزند ایران در باغ مشاهیر نیشابور و در جوار عطار و خیام موافقت کردند.
دیدار وزیر فرهنگ با «مهدی محقق» چهره ماندگار حکمت و ادب فارسی
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی محمود شالویی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور با حضور در منزل مهدی محقق، چهره ماندگار حکمت و ادب فارسی و رئیس هیأت مدیره انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، با این استاد برجسته و خانواده وی دیدار و گفت‌وگو کرد. اسماعیلی در این دیدار با تقدیر از فعالیت‌های مجدانه و مستمر این استاد نامدار ایرانی در تدریس، تألیف آثار گوناگون علمی و بسط و گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی در عرصه جهانی برای وی آرزوی صحت و سلامت کرد.
جستجو
آرشیو تاریخی