مقاومت لبنان پشتیبان مظلومان غزه

حزب الله پهپادهای صهیونیست ها را زمینگیر کرد

ساعاتی پس از آنکه دبیرکل حزب‌الله از تردد بی‌دردسر پهپادهای لبنانی تا حریم هوایی حیفا و دیگر بخش‌های سرزمین‌های اشغالی خبر داد، پرنده‌های مقاومت لبنان از سمت دریا به این منطقه وارد شده و آتش‌بارانی به راه انداختند. این در شرایطی بود که ساعاتی پیش از آن رژیم صهیونیستی با شلیک موشکی در 45 کیلومتری خاک لبنان، نخستین نفوذ خود به عمق خاک لبنان را در یک ماه اخیر اعلام کرد.
این پاسخ ابتدایی حزب‌الله به تجاوز موشک‌های صهیونیستی به عمق 45 کیلومتری خاک لبنان بود و عصر دیروز با عملیات گردان القسام نیز 15 راکت از لبنان به شمال رژیم صهیونیستی شلیک شد. به گزارش تایمز اسرائیل، 4 راکت توسط پدافند موشکی گنبد آهنین رهگیری شد اما باوجود ادعای صهیونیست‌ها بر بی‌اثر بودن دیگر راکت‌ها، منابع نزدیک به ارتش صهیونیستی گزارش داده‌اند 7 نظامی در این حملات مجروح شده‌اند. با این حال شبکه 12 رژیم صهیونیستی خبر داد در این حمله 8 سرباز و 2 افسر کشته شدند. تایمز اسرائیل تأکید کرده حماس، گردان‌های قسام شاخه لبنان را پشت حملات راکتی به حیفا، نهاریا و دیگر شهرهای نزدیک مرز لبنان اعلام کرده است.
براساس گزارش سایت المنار، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حمله شنبه، شهرک الخیام و عیتا الشعب در جنوب لبنان را هدف قرار دادند. درعین حال به گزارش ایرنا، آژیر هشدار در شهرک شتولا در منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی نیز به صدا درآمد و منابع نزدیک به مقاومت لبنان اعلام کردند که عباس نظیر الرشعینی، ملقب به ابوزهرا از شهر الهرمل در راه قدس به شهادت رسیده است.
براساس گزارش رسانه‌های عبری، رژیم صهیونیستی در این حمله از پهپاد استفاده کرده بود و ابتدا کامیونی را در دیرالزهرانی هدف گرفت. این حمله تلفات انسانی نداشت اما با توجه به اصابت موشک‌ها در عمق بیش از 45 کیلومتری از مرزهای جنوبی لبنان، برای صهیونیست‌ها متمایز از تقابل‌های مرزی یک ماه اخیر به شمار می‌رفت. اما این حملات در حالی در پاسخ به عملیات اخیر حزب‌الله در فلسطین اشغالی صورت گرفته است که یوآو گالانت، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به تأثیر موشک ضدتانک و نفوذ پهپادی غیرقابل رهگیری حزب‌الله به حریم هوایی فلسطین اشغالی اذعان داشته و به طور غیرمستقیم نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است.
این در شرایطی است که به نوشته تی‌آر‌تی نیوز، منابع نزدیک به حزب‌الله از دو حمله موشکی به رژیم صهیونیستی در روز شنبه خبر دادند و برخی منابع  از هلاکت 6 نظامی صهیونیست در این بمباران گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند.
 
هراس از قدرت موشکی حزب‌الله
در این میان مقامات امنیتی فعلی و سابق رژیم صهیونیستی نیز تهدید حزب‌الله را جدی می‌دانند. زوهار بالتی، از مقامات سابق امنیتی رژیم صهیونیستی بر تأثیرگذاری حملات حزب‌الله تأکید دارد: «ما در شمال رویارویی جدی داریم.»
نیر دفوری، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز گفت: «50 درصد از نیروی هوایی آماده تقابل در جبهه شمالی هستند. نباید مرتکب خطای محاسباتی شد و باید برای هر نوع حمله احتمالی آماده بود.»
همزمان «یسراییل زیف»، ژنرال ارتش این رژیم هم تأکید کرد: «جنگ روزانه با گستره محدود در جبهه جنوبی جریان دارد. اما حزب‌الله از آزادی عمل برخوردار است و با موشک‌های ضدزره و خمپاره حملاتی انجام می‌دهد. ما واکنش‌هایی داریم اما باید این جنگ را محدود نگه داریم، چرا که خواهان نبرد موشک‌ها نیستیم.» این در حالی است که کانال 12 رژیم صهیونیستی نیز چند روز قبل اعلام کرد، توان موشکی حزب‌الله تهدید بزرگی برای این رژیم است.

تجهیزات پنهان
سیدحسن نصرالله در دومین سخنرانی یک ماه اخیر خود از فشار حداکثری مقاومت لبنان بر صهیونیست‌ها در مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی پرده برداشت، اما در عین حال اشاره او به رونمایی از سلاح‌های جدید حزب‌الله از جمله موشک‌هایی با کلاهک‌های سنگین نظامی، بدون شک هشدار جدی برای صهیونیست‌ها در نبردهای مرزی با لبنان همزمان با تقابل با حماس خواهد بود.
همین اشاره دبیرکل حزب‌الله به تسلیحات جدید برای صهیونیست‌ها کافی است چرا که آن‌طور که رسانه‌های عبری نیز تأکید دارند، توانمندی موشکی مقاومت لبنان فراتر از تصور تل‌آویو است. آیلت فرش، مدیرکل شرکت مشاوره استراتژیک فرش در آستانه دومین سخنرانی دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: «او هنوز از همه کارت‌هایش استفاده نکرده و بدون شک موشک‌های بالستیک و هدایت‌شونده‌ای که حزب‌الله در اختیار دارد، بیشتر از آن چیزی است که ما تصور می‌کنیم. این موشک‌ها آماده است و تنها منطقه شمالی را هدف قرار نمی‌دهد بلکه قادر به تخریب غیرقابل پیش‌بینی مراکز اصلی در تل‌آویو و حیفا با دقت بسیار بالاست.»
در همین راستا لیور سیگل، مدیرکل و بنیانگذار چشم سوم رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد: «تهدید پهپادهای بسیار پیشرفته حزب‌الله بسیار بالاست و این تهدید بسیار پیشرفته‌تر از آن چیزی است که ما در جنوب می‌بینیم.»
 
چرا صهیونیست‌ها از حزب‌الله می‌ترسند؟
حزب‌الله نخستین گروه مقاومت خاورمیانه بود که رژیم صهیونیستی را مجبور به عقب‌نشینی استراتژیک کرده است. این گروه با موفقیت‌های متعدد خود توانسته در جامعه لبنان جایگاهی داشته باشد و حتی در سایه همین موفقیت‌ها به عرصه سیاسی نیز راه یابد. حزب‌الله نخستین و مهم‌ترین جبهه علیه صهیونیست‌ها به شمار می‌رود و پس از آن حماس که در سال 1987 تأسیس شد، در این رده‌بندی قرار دارد. در عین حال آنچه این دو گروه مقاومت را برای صهیونیست‌ها هراسناک‌تر کرده، آن است که آنها بدون هیچ برنامه مشترکی از یکدیگر در سطوح مختلف علیه صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند. در جنگ جاری نیز حزب‌الله حمایت خود از حماس را اعلام کرده و در دیدارهایی که با رهبران این جنبش داشته، موضع خود را در این نبرد نشان داده است. اما آنها به دلایل مختلف همچنان از تقابل کامل با صهیونیست‌ها اجتناب کرده‌اند. به باور ناظران سایت فرانت لاین، نگاهی بر چهارچوب‌بندی دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی نخست خود پس از آغاز جنگ غزه بخشی از این دلایل را روشن کرد. نکته پنهان در اظهارات دبیرکل حزب‌الله ثابت کرد که خط قرمز این گروه برای مداخله کامل در جنگ، تهدید شدن امنیت لبنان در حملات رژیم صهیونیستی است؛ موضوعی که سران این رژیم جعلی نیز به‌رغم تهدیدهای پراکنده‌شان نسبت به آن بسیار محتاط هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی