صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و دو - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و دو - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

گریه استاد دانشگاه شریف برای کودکان غزه
دکتر مسعود شادنام دیروز در همایش «همصدا با غزه» در جمع دانشجویان ایرانی خارج از کشور که در دانشکده مکانیک شریف دور هم جمع شده بودند در حالی که گریه می‌کرد گفت: شنیدن آمارهای غزه که می‌گویند هر ۱۵ دقیقه یک کودک کشته می‌شود یا دیدن فیلم‌ و عکس‌هایی که منتشر می‌شود، بسیار سخت است؛ ما خداوندی داریم که با هر اشک یتیم، عرشش می‌لرزد. من یک پسر کوچک 4ساله به نام «اویس» و یک دختر کوچک 2ساله دارم به نام «بهشت»؛ در تمام این عکس و فیلم‌های غزه، بچه‌های خودم را می‌بینم و واقعاً این دو موضوع فرقی برایم ندارند، اما از آن‌طرف به صحنه دنیا نگاه می‌کنی که بعضی‌ها چقدر راحت کک‌شان از این ماجرا نمی‌گزد و مشغول زندگی عادی خودشان هستند، انگار هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. مثل ماجرای عاشورا که اگرچه خیلی‌ها مشغول زندگی عادی خود بودند اما عرش خدا را به لرزه درآورد و برای همه تاریخ، مرد و نامرد و سفید و سیاه را از هم جدا کرد؛ آدم‌های با فطرت سالم را هم از افرادی که فطرت ناسالم دارند، جدا کرد.

لعنت خدا بر اسرائیل و هر کشور حامی جنگ
محسن کیایی در واکنش به کشتار مردم فلسطین با انتشار یک استوری نوشته است و اشاره به خبر صندوق نجات کودکان با این محتوا که: «اسرائیل در سه هفته به اندازه دو سال جنگ‌های جهانی کودکان را کشته است» در ادامه آن آورده: لعنت خدا بر اسرائیلی و هر کشور حامی جنگ.

رکوردشکنی اسرائیل در کودک کشی
امیر جدیدی هم با انتشار استوری برای کودکان غزه نوشت: «از این خبر فجیع‌تر وجود ندارد. رکوردشکنی اسرائیل درجنایت و کودک‌کشی. وی با اشاره به نظر صندوق نجات کودکان گفت: اسرائیل در سه هفته به اندازه دو سال جنگ‌‌های جهانی کودکان را کشته است.»

نباید تسلیم شویم
الهام عابدینی ویدیویی از راهپیمایی مردم ژاپن در حمایت از فلسطین منتشر کرده و در شرح آن صحبت‌های یکی از اعضای مجلس نمایندگان را آورده: «ماری کوشیبوچی، عضو مجلس نمایندگان ژاپن: وقتی نمی‌توانیم نسل‌کشی را متوقف کنیم، احساس خفگی می‌کنیم، اما نباید تسلیم شویم. بیایید اقدامی کنیم!»

آغاز به کار دومین واحد سیار آموزش کامپیوتر در روستاها
اسماعیل آذری‌نژاد، تصویری از کودکان خوشحال یکی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را منتشر کرده و در شرح آن نوشته: «این روزها بسیار خوشحال هستم که توانستیم دومین واحد سیار آموزش کامپیوتر را در روستاها راه بیندازیم. در کنار واحد سیار کتابخانه و آزمایشگاه علوم، واحد سیار آموزش کامپیوتر و برنامه نویسی افق تازه‌ای است برای ما.از خداوند می‌خواهم توفیق دهد تمام مدارس استانم را پوشش دهم.»

یک افتخار ملی
محمدصالح سلطانی با اعلام خبر انتشار کتاب «داستان واکسن» نوشته: «دو و نیم سال پیگیری و اصرار کردیم، خواندیم و نوشتیم تا داستان واکسن متولد شد؛ روایتی از صفر تا صد تولید «کووایران‌برکت»، این داروی زندگی‌بخش ایرانی که در کوران کرونا بخشی از فرمول نجات ما در مواجهه با بحران بود؛ دارویی که یک دستاورد افتخارآمیز ملی ا‌ست.»

هیچ‌گاه در تاریخ مثل امروز چنین نبوده
وحید یامین‌پور با انتشار تصویری از تجمع مردمان کشورهای مختلف در اعتراض به جنگ و کشتار مردم غزه نوشته است: «جهان به سمت مشترک شدن سرنوشت انسان‌ها سیر می‌کند، به سمت دردها و آرزوهای مشترک. همه اینها مقدمه یک اتفاق جهانی است که مسأله انسان و تاریخ را برای همیشه حل خواهد کرد. آخرین پرده وقتی کنار می‌رود که همه، معرکه حقیقی را بشناسند و به طاغوت کافر شوند و هیچ‌گاه در تاریخ مثل امروز چنین نبوده.»

جستجو
آرشیو تاریخی