تلفات سنگین صهیونیست ها در کرانه باختری

خروش ساکنان کرانه باختری علیه جنایات صهیونیست‌ها در غزه و تلفات سنگینی که گروه‌های مقاومت این منطقه به ارتش صهیونیست‌ وارد کرده‌اند، شاخه‌ای از تقابل با حماس و مقاومت را به این منطقه از فلسطین کشانده است.
براساس آنچه خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرده است از 7 اکتبر تاکنون بیش از 2150 فلسطینی در کرانه باختری توسط ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند، این در حالی است که آمار شهدای فلسطینی در این منطقه به 154 نفر رسیده است که از این تعداد 33 نفر کودک هستند.
در همین حال پزشکان بدون مرز نیز از جامعه جهانی خواسته‌اند تا با مداخله دیپلماتیک مانع از بحران آوارگی و قتل عام بیشتر در کرانه باختری شوند. در این بیانیه آمده است در حالی که توجه جامعه بین‌المللی به بحران بهداشتی و انسانی رو به وخامت است، شهرک نشینان صهیونیست با آواره کردن مردم این منطقه در حال ایجاد فاجعه‌ای حقوق بشری در این منطقه هستند. براساس آمار دفتر حقوق بشر سازمان ملل از 7 اکتبر تاکنون حدود 828 نفر از جمله 313 کودک مجبور به ترک خانه هایشان در هجوم شهرک نشینان شده‌اند. سازمان ملل همچنین هشدار داد افزایش تنش‌ها در کرانه باختری، این منطقه را نیز با بحرانی شبیه به غزه روبه‌رو خواهد کرد. گفته می‌شود در حملات شهرک نشینان به روستاهای کرانه باختری بسیاری از فلسطینی‌ها در حمله مستقیم با صهیونیست‌های افراطی شهید شده‌اند. این در حالی است که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دستور مسلح کردن شهرک نشینان برای بیرون راندن غیرنظامیان از کرانه باختری را داده و حتی با دستان خود اسلحه را به دست آنان رسانده است. این موضوع حتی از سوی امریکایی‌ها نیز مورد حمایت قرار نگرفت و تبعات این تصمیم را بسیار خطرناک خوانده‌اند.
در همین حال منابع فلسطینی از وقوع درگیری‌های شدید میان نظامیان صهیونیست و جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری خبر می‌دهند؛ تقابل‌هایی که در برخی شرایط تلفات سنگینی به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است. در روستای بیتا در جنوب نابلس و همچنین شهر جنین و الخلیل رویارویی‌ها بسیار شدید است. اما در شرایطی که نیروهای رژیم صهیونیستی با تجهیزات سنگین حملات خود به کرانه باختری را ترتیب دادند، جوانان فلسطینی برج نظامی ارتش این رژیم را در ورودی اردوگاه العروب با بمب‌های دست ساز هدف قرار دادند.
همزمان با این تحولات گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در چند محور با نظامیان صهیونیست درگیر شده و با بارانی از گلوله و بمب‌های دست ساز نظامیان اشغالگر را هدف قرار می‌دهند. در این درگیری همچنین یک بولدوزر اسرائیلی با بمبی از نوع التامر به طور مستقیم هدف قرار گرفته است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی