با ورود جنگ به دومین ماه شهرک‌نشینان خواهان آتش‌بس شدند

تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو

شامگاه روز شنبه هزاران شهرک‌نشین با برپایی تظاهرات مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی، خواستار استعفای فوری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شدند. این تظاهرات بجز تل آویو در شماری دیگر از شهرهای اراضی اشغالی فلسطین نیز برگزارشد.

گروه جهان / تظاهرات ساکنان اراضی اشغالی فلسطین در تل‌آویو که خواهان آتش‌بس هستند، به صحنه درگیری لفظی بین آنها و حامیان جنگ و همچنین درگیری‌ها با پلیس تبدیل شد.
به گزارش منابع عبری، شامگاه روز شنبه هزاران شهرک‌نشین با برپایی تظاهرات مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی، خواستار استعفای فوری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شدند. این تظاهرات بجز تل آویو در شماری دیگر از شهرهای اراضی اشغالی فلسطین نیز برگزارشد. به گزارش ایسنا منابع عبری زبان گزارش دادند که شهرک‌نشینان صهیونیست در هشت شهر و منطقه در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ دست به تظاهرات زده و از کابینه نتانیاهو خواستند هرچه سریع‎تر قرارداد مبادله اسرا با حماس را به امضا رسانده و اسرای صهیونیست در غزه را آزاد کند. تظاهرات‌کنندگان در تل آویو نیز خواستار اعمال فشار بر کابینه نتانیاهو جهت تلاش برای آزادی اسرائیلی‌های اسیر در غزه شدند. بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان همچنین خواستار اقدام فوری کابینه نتانیاهو برای امضای قرارداد مبادله اسرا با حماس و آزادی اسرای صهیونیست از غزه شدند.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، وضعیت اسرای رژیم صهیونیستی تبدیل به یک عامل اختلاف در جامعه صهیونیست‌ها نیز شده است. طوری که هرچند خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه هر هفته در تل‌آویو تظاهرات می‌کنند تا بستگانشان هر چه زودتر به خانه بازگردند، اما گروهی دیگر القائات نخست‌وزیر این رژیم را تکرار کرده و می‌گویند: «این اسرا مانند هزینه‌های جانبی جنگ هستند.» مسأله آتش بس نیز دیگر نقطه شکاف و اختلاف در جامعه رژیم صهیونیستی شده است. گروهی از اسرائیلی‌ها نیز خواستار آتش‌بس و سازماندهی تظاهرات علیه جنگ در غزه هستند و به همین دلیل سراغ معترضان آتش‌بس می‌روند و سعی می‌کنند پلاکاردهای آنها را از دستشان بگیرند این هم باعث تنش لفظی با صداهای بلند می‌شود.
نتانیاهو مرد منفور
شبکه ۱۳ تلویزیون «اسرائیل» اعلام کرد که نتایج آخرین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که ۷۶ درصد «اسرائیلی‌ها» خواهان استعفای نتانیاهو بوده و تنها ۱۸ درصد خواهان بقای او در قدرت هستند. بر اساس این نظرسنجی همچنین ۴۴ درصد معتقدند که نتانیاهو مسئول شکست هفتم اکتبر است و 33 درصد فکر می‌کنند که رئیس ستاد و افسران ارشد ارتش مسئول هستند. تنها حدود پنج درصد مسئولیت را بر عهده وزیر جنگ یوآو گالانت می‌دانند. علاوه بر این تنها ۲۸ درصد پاسخ دادند که در مدیریت جنگ به نتانیاهو اعتماد دارند، در حالی که ۵۶درصد پاسخ دادند که به او اعتماد ندارند. ۴۷درصد نیز در پاسخ به این سؤال که نخست‌وزیر نتانیاهو اکنون چه باید بکند، پاسخ دادند که او باید در پایان جنگ استعفا دهد و ۲۹درصد پاسخ دادند که باید فوراً استعفا دهد.
جستجو
آرشیو تاریخی