صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

خرده خبر

وفایی به دنبال جایزه 175 هزارپوندی
 اولین حریف حسین وفایی در مسابقات اسنوکر بین‌المللی چین مشخص شد. این مسابقات از امروز تا ۲۱ آبان ماه در شهر تیانجین برگزار می‌شود و حسین وفایی برترین و تنها نماینده حرفه‌ای اسنوکر کشورمان امروز از ساعت ۱۵ به وقت تهران به مصاف نخستین حریف‌ خود، راس مایر انگلیسی می‌رود. وفایی با رنکینگ ۱۵ جهانی باید مقابل رنک ۹۹ جهان قرار گیرد که شانس بالایی برای پیروزی دارد. وفایی در صورت پیروزی در این دیدار به رقابت با برنده دیدار رایان دی و جکسون پیج می‌رود. قهرمان این دوره از رقابت‌ها ۱۷۵ هزار پوند جایزه می‌گیرد.


رقبای جهانی اسنوکر معرفی شدند
رقابت‌های اسنوکر قهرمانی جهان در سه بخش ۱۵ توپ، ۶ توپ و تیمی به میزبانی کشور قطر و با حضور نمایندگان ۳۷ کشور برگزار می‌شود. در مسابقات 10 روزه تیم ملی کشورمان، امیر سرخوش، علی قره‌گوزلو و شاهین سبزی تحت هدایت کامران شهلا حضور پیدا کرده‌اند.
 درگروه A امیر سرخوش با سامی الهموراشدی(عمان)، کوین زرعکانی(سوئد) و عمرمحمدعلی(عراق) قرار دارد. در گروه R شاهین سبزی با عیسی القبیسی(قطر)، تئودور چیتو(رومانی) و عبدالرحمن شاهین (مصر) روبه‌رو می‌شود و در گروه U علی قره‌گوزلو دو حریف به نام‌های جروم لیتک(اتریش) و خالد الاستل(فلسطین) دارد.


پایان طلایی در پاریس؟
تیلور منتظر پایانی طلایی و باشکوه برای دوران کشتی خود در المپیک پاریس است. به نظر می‌رسد او به دنبال حضور در MMA و مربیگری است. او حتی دوستش جردن باروز را نیز به یک رقابت در MMA دعوت کرده و مشتاقانه منتظر یک قرارداد تجاری قبل از بازنشستگی خود از کشتی است. دیوید تیلور خودش را به‌عنوان یکی از موفق‌ترین کشتی‌گیران امریکایی تثبیت کرده است و با رفتن به MMA احتمال دارد به یک مدعی بزرگ تبدیل شود ولی در کنار این موضوع، مربی شدن خیلی برای او اهمیت دارد. تیلور به‌عنوان مربی، ارزشمندترین دارایی کشتی امریکا خواهد بود.
 
اسلام بیک عبدازوف قهرمان شد
آقایی برنزی
رقابت‌های انفرادی جام جهانی جوانان کلاس A اسلحه سابر با قهرمانی شمشیرباز ازبکستانی و سومی نیما زاهدی در تهران تمام شد.
در این دوره شمشیربازان ایران، عراق، ازبکستان، صربستان، ترکیه، کویت و کره جنوبی حضور دارند که دیروز در قسمت انفرادی در ورزشگاه شهید شیرودی، سالن شهید افراسیابی با هم رقابت کردند.
عبدالکریم محمد کویتی و اسلام بیک عبدازوف ازبکستانی در فینال با هم برای مدال دوئل کردند و شمشیرباز ازبک  با نتیجه ۱۴ - ۶ حریف کویتی را برد و صاحب مدال طلا شد.
نیما آقایی شمشیرباز جوان ایران به نیمه نهایی رسید اما با باخت مقابل عبدالکریم محمد کویتی رنگ فینال را ندید تا همراه فورکان یامان  ترک مشترکاً مدال برنز بگیرد. تیم‌ها امروز در قسمت تیمی با هم رقابت می کنند.

درخشش نابغه در قزاقستان بازگشت جردن به المپیک!
 مهم‌ترین خبر این روزهای کشتی دنیا بازگشت جردن باروز به 74 کیلوگرم با حضور در تورنمنت قزاقستان است. وزنی که سه سال پیش آن را ترک کرد، اما حالا برای حضور در المپیک پاریس به این وزن  برگشته است.
جردن باروز که سال‌ها در 74 کیلوگرم خوش درخشیده، از سه سال پیش تغییر وزن داد و به وزن 79 کیلوگرم آمد. حالا بعد از دو طلای جهان در 79 کیلوگرم دوباره به 74 کیلوگرم برگشته و این یعنی رقابت سخت با کایل دایک برای رسیدن به المپیک.
 دایک در جهانی صربستان نتوانست طلا بگیرد و همین باعث شده تا کادرفنی امریکا به بازگشت باروز روی خوش نشان بدهد.

جستجو
آرشیو تاریخی