صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

موسوی و حیدری ستاره‌های جدید پینگ‌پنگ

المپین ایران به جوانان باخت

محمد موسوی و متین حیدری با کسب بیشترین امتیاز به عضویت تیم ملی برای مسابقات جهانی درآمدند.  پس از انجام ۱۳ دور بازی انتخابی، محمد موسوی و متین حیدری با کسب ۲۴ و 23 امتیاز قهرمان و نایب قهرمان شدند و پیراهن تیم ملی را برتن کردند.
طبق تصمیم لطف‌الله نسبی سرمربی تیم ملی، نوشادعالمیان، نیماعالمیان و امیرحسین هدایی به دلیل کسب مدال تاریخی در بازی‌های آسیایی برای مسابقات جهانی انتخاب شدند و دو بازیکن دیگر از طریق انتخاب از میان ۱۴ نفر برتر پینگ‌پنگ ایران برگزیده شدند. این تیم 5 نفره بهمن ماه به کره جنوبی می‌رود. رقابت‌هایی که حکم انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس را نیزدارد و تمرینات آن بعد از بازگشت ملی‌پوشان از لیگ‌های ترکیه و فرانسه استارت می‌خورد.
همچنین افشین نوروزی، حمیدرضا طاهرخانی و سروش امیری‌نیا از جمله بازیکنان شرکت‌کننده در رقابت‌های جدید انتخابی تیم ملی بودند که با فاصله زیاد نسبت به محمد موسوی و متین حیدری نتوانستند مجوز دوباره تیم ملی را کسب کنند. این در حالی است که این سه بازیکن، به ویژه افشین نوروزی تجربه زیادی از تیم ملی و حضور در المپیک را هم دارد که در جریان رقابت‌های انتخابی تیم ملی و مقابل ستاره‌های نوظهور این رشته، حرفی برای گفتن نداشت. نوروزی ۳۸ ساله حتی در دیدار تعیین‌کننده برابر متین حیدری در حالی‌که ۱۰ بر ۴ پیش بود برابر قدرت جوانی و انگیزه حریفش نتیجه را واگذار کرد. این‌گونه شد که محمد موسوی ۲۰ ساله و متین حیدری ۲۳ ساله صاحب سهمیه تیم ملی برای مسابقات جهانی شدند و نوید ستاره‌هایی نو را دادند که می‌توانند بعد از سال‌ها مسیری جدید را در این رشته باز کنند. تنیس روی میزی که سال‌ها ترکیب نسبتاً ثابتی در اختیار داشت و جایگاه‌های مختلف آن میان برادران عالمیان، امیرحسین هدایی، امین احمدیان، افشین نوروزی، سروش امیری نیا و حمیدرضا طاهرخانی در گردش بود اما با نتایج مسابقات اخیر انتخابی، برخی از این جایگاه‌ها به نام‌های جدید واگذار شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی