صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

واترپلو مدیون چیریچ است

قویدل: از همه ظرفیت ها در هانگژو بهره نبردیم

فائزه زمانی
خبرنگار

تیم ملی واترپلو از بازی‌های آسیایی هانگژو دشتی نداشت. درحالی که واترپلوئیست‌ها چهار سال پیش در جاکارتا مدال تاریخی گرفته بودند این بار با باخت مقابل قزاقستان دست خالی برگشتند.
امین قویدل ملی‌پوش واترپلو این باخت را دلیل بر افت تیم ملی نمی‌داند، فقط معتقد است غیبت دو نفر از ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی به ضرر تیم ملی بوده است.
 به گفته قویدل، تیم ملی واترپلو هنوز در شوک باخت مقابل قزاقستان در بازی‌های آسیایی است: «صادقانه هنوز در شوک باخت مقابل قزاقستان هستیم.کل بازی دست ما بود اما پنالتی جریان بازی را تغییر داد. بنابراین هنوز نتوانستیم باخت بازی آخر را هضم کنیم.»
او درباره حواشی تیم ملی قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی گفت: «قبل از بازی‌های آسیایی اردوی خوبی داشتیم اما متأسفانه یک سری اتفاقات غیرحرفه‌ای از جانب همه رخ داد.خدا را شکر آن مشکلات برطرف شد و توانستیم به اردوها برگردیم و همه چیز هم خوب پیش رفت. قبل از بازی‌های آسیایی بود که چیریچ اعلام کرد دیگر تمایلی به ادامه همکاری با فدراسیون ایران ندارد، همان موقع بود که کادر ایرانی بر سرکار آمد. طبق قول فدراسیون آقای دکی با رزومه‌ای قوی که سابقه سرمربیگری در لیگ ایتالیا و تیم جوانان صربستان را داشت به کادرفنی اضافه شد و به نسبت زمان کوتاه دو ماهه با اینکه شناخت کافی از ملی‌پوشان نداشت اما عملکرد خوبی داشت و توانست یک مسابقه خوب در صربستان با تیم‌های اصلی لیگ این کشور برایمان تدارک ببیند.»
 ملی پوش واترپلو تیم ملی را مدیون چیریچ سرمربی سابق تیم ملی می‌داند: «با اینکه فقط 3-4 ماه برای بازی‌های آسیایی در اردو بودیم اما رسیدگی فدراسیون خیلی خوب بود تا جایی که من در این 8-9 سالی که عضو تیم ملی هستم، چنین رسیدگی‌ای از سفرهای تدارکاتی گرفته تا شرایط مالی و اردوها ندیده بودم. درصد زیادی از نتایج فعلی تیم ملی را مدیون چیریچ هستیم، ما سه دوره به بازی‌های آسیایی اعزام نشدیم و فاصله زیادی از سطح آسیا گرفته بودیم. او بود که سطح تیم ملی را چه از نظر اخلاقی، چه فنی و دیسیپلین بالا برد و باور بردن تیم‌های خوب آسیا را به ما داد تا به این نقطه برسیم که جزو تیم‌های سطح اول آسیا باشیم. همچنین نباید از زحمت‌های رضایی کمک مربی چیریچ غافل شویم.»
 قویدل درباره اعتصاب دو نفر از ملی‌پوشان و تأثیرش در نتایج تیم ملی گفت: «چین نه تنها در واترپلو که در تمامی رشته‌ها پیشرفت قابل چشمگیری داشت.آنها 201 مدال طلا گرفتند در حالی که ما فقط 13 مدال طلا گرفتیم.مشخص است که سرمایه‌گذاری زیادی روی ورزش‌شان کرده‌اند.تیم ملی واترپلو چین فقط دو مربی و یک آنالیزور خارجی داشت که همین موضوع تأثیر زیادی دارد. تیم ما تیم جوان و با انگیزه‌ای است. بعد از اختلافات پیش آمده عده‌ای از ملی‌پوشان اعتصاب کردند که با برطرف شدن مشکل به اردوها برگشتند.اما در این میان دو ملی‌پوش حاضر به بازگشت به اردوهای تیم ملی نشدند که اگر این دو بازیکن را در اختیار داشتیم شاید شرایط جور دیگری رقم می‌خورد.اما متأسفانه به‌خاطر اختلافاتی که بخشی از آن تقصیر فدراسیون، بخشی تقصیر کادرفنی و بخشی هم تقصیر خود بازیکنان است، نتوانستیم از تمام ظرفیت‌مان استفاده کنیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی