صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

مرگ خاموش کودکان غزه

سازمان حمایت از کودکان روز گذشته گزارش داد که از سال 2019 تاکنون، تعداد کودکانی که در غزه از زمان حملات 7 اکتبر کشته شده‌اند، بیشتر از تعداد کودکان کشته‌شده در درگیری‌های سراسر جهان است.
شایان ذکر است، حداقل 3457 کودک در نوار غزه و 36 کودک در کرانه باختری تاکنون شهید شده‌اند که از نظر آماری بیش از 40 درصد 8000 نفری را که در غزه شهید شده‌اند تشکیل می‌دهند. این در حالی است که تاکنون 1000 کودک در غزه مفقود شده‌اند که احتمال دارد همچنان زیر آوار مانده باشند.
الجزیره به نقل از ثریا علی، مدیر رسانه‌ای این سازمان نوشت که در صورت عدم آتش بس میان دو طرف در غزه، کودکان بیشتری در جنگ اسرائیل علیه غزه کشته خواهند شد. او افزود: «همه ما می‌توانیم قبول کنیم که با هر حمله هوایی و هر شلیک گلوله، احساس امنیت کودک از آنها سلب می‌شود. آنچه ما به کودکان مدیونیم، آتش بس است.» پیشتر نیز یونیسف کودکان کشته شده در غزه را «لکه ننگی بر وجدان جمعی ما» دانست.
همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که بیش از ۱۸ هزار تن مواد منفجره از ابتدای تجاوز به نوار غزه پرتاب شده که موجب تخریب گسترده‌ای در این منطقه و منجر به شهادت و مفقود شدن بیش از ۱۰ هزار نفر شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی