صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

نتانیاهو در تله اسناد

روز گذشته، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» سندی را فاش کرد که نشان می‌دهد، در سال ۲۰۱۶ وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی به نتانیاهو هشدار داده بوده، حماس قصد دارد جنگ آتی را به داخل اراضی اشغالی بکشاند، شهرک‌های صهیونیستی را آزاد کند و صهیونیست‌ها را به اسارت بگیرد اما نخست‌وزیر رژیم آن را جدی نگرفت.
به گزارش ایسنا، این افشاگری 2 روز پس از آن صورت گرفت که نتانیاهو سرویس‌های امنیتی این رژیم را مسئول شکست 7 اکتبر دانست و مدعی شد، هیچ گونه هشداری درباره وضعیت خطرناک نوار غزه دریافت نکرده است. هرچند او پست خود در شبکه اجتماعی ایکس را حذف و بابت این اظهارات عذرخواهی کرد، اما خشم رسانه‌ها و مقامات نظامی از او همچنان ادامه دارد. بر اساس آنچه یدیعوت آحارونوت منتشر کرده این سند توسط «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ وقت در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۶ صادر شد که در آن عملیات طوفان الاقصی که توسط جنبش حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد، پیش‌بینی شده بود.
این سند که «فوق محرمانه» توصیف شده به ارزیابی وضعیت نوار غزه پرداخته و به تفصیل موضع وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی را بیان و اهداف مورد نظر از عملیات را ذکر کرده است. در سند مورد نظر همچنین بر اقدامات لازم که منجر به شکست بیشتر رهبران شاخه نظامی جنبش حماس می‌شود، اشاره شده است.
جستجو
آرشیو تاریخی