صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

بازارچه مرزی سیف سقز بازگشایی شد
سنندج - بازارچه مرزی سیف‌سقز، روز شنبه بعد از گذشت بیش از یک دهه از تعطیلی آن، با حضور استاندار کردستان و با دستور رئیس‌جمهور بازگشایی شد.
اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان روز شنبه در جریان سفر به شهرستان سقز و طی مراسمی بازارچه مرزی سیف‌سقز را رسماً بازگشایی کرد.
استاندار کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مرزنشینان استان، بازگشایی مجدد بازارچه‌های مرزی است، افزود: فعالیت بازارچه مرزی هنگه ژال بانه هم اول آبان امسال به‌طور رسمی آغاز شد.
استاندارکردستان بیان کرد: با بازگشایی بازارچه‌های مرزی، وضعیت اشتغال و معیشت مردم مرزنشین استان بهبود پیدا می‌کند و افزون براین بازار شهرهای مرزی هم رونق خواهد گرفت.
 
کاهش ورود آلاینده‌ها به «کشف‌رود»
مشهد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: این شرکت از ورود پسماند آلاینده شرکت الکل‌سازی به رودخانه تاریخی «کشف‌رود» این شهرستان به حجم روزانه ۱۰۰ مترمکعب پیشگیری کرد.
حسین اسماعیلیان گفت: تخلیه تانکرهای فاضلاب صنعتی و خانگی در سایت تصفیه‌خانه فاضلاب «اولنگ» و ورود همزمان آن به کشف‌رود از معضلات قدیمی است. وی اضافه کرد: با بررسی پساب فاضلاب کارخانه الکل‌سازی صنعتی مشخص شد که پسماند این کارخانه ماده‌ای به نام «ویناس» است که به رغم تهدید زیست محیطی، حاوی عناصر آلی منحصر به فرد برای تولید کود است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: از آنجا که پیمانکار این شرکت، پروژه فرآوری تولید کود را در دست اقدام دارد، لذا تفاهمنامه‌ای بین پیمانکار تولید کود و شرکت الکل‌سازی منعقد و مقرر شد پسماند الکل‌سازی به جای تخلیه به کشف‌رود در فرایند تولید کود تحویل شود.
 
جمع‌آوری مدارس کانکسی بالاتر از 10 دانش‌آموز در کرمانشاه
کرمانشاه- مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه، خبر داد که مدارس کانکسی بالاتر از 10 دانش‌آموز از سیستم آموزشی کرمانشاه حذف شده و آنچه که باقی مانده بویژه در مناطق زلزله‌زده، مربوط به مدارس روستایی دارای ۱۰ دانش‌آموز است.
«سلمان محمدی» گفت: بعد از زلزله تمام مدارس آسیب‌دیده نوسازی شدند و چنانچه مدارس کانکسی در سرپل‌ذهاب وجود دارد مربوط به زلزله نیست.
وی عنوان کرد: چنانچه مدرسه کانکسی در مناطق زلزله‌زده وجود داشته باشد مربوط به قبل از زلزله و روستاهای دارای کمتر از 10 دانش‌آموز است و اکنون سرانه فضای آموزشی سرپل‌ذهاب و قصرشیرین بیشتر از سایر شهرستان‌ها است. محمدی به تسنیم گفت: اکنون مشکل خاصی از نظر مدارس کانکسی در استان وجود ندارد و تمام مدارس کانکسی بالای 10 نفر دانش‌آموز از محل سفر ریاست جمهوری تأمین اعتبار شده‌اند.
 
کیوی شمال همچنان در سبد غذایی خارجی‌ها
نوشهر - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر از صادرات ۸۳۳ تن کیوی از این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.
جواد محمودی گفت: پس از بازدید و صدور گواهی بهداشتی صادرات محصولات کشاورزی توسط قرنطینه گیاهی این مدیریت ۸۳۳ تن کیوی، ۲۳ تن برنج، ۳۲ تن خرما و ۹ تن سبزیجات منجمد ازبندراین شهرستان به خارج از کشور صادر شد. او افزود: در بخش واردات نیز پس از تست آزمایشگاهی مجوز تخلیه ۴۰ هزار و ۴۸۷ تن جو دامی، ۴۵ هزار و ۵۴۴ تن ذرت دامی و ۱۲ هزار و ۱۷۴ متر مکعب چوب نراد صادر و از این بندر ترخیص شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر با اشاره به اهمیت واحد قرنطینه نباتی مستقر در بندر نوشهر، گفت: قرنطینه تضمین سلامت جامعه گیاهی و جانوری، اقلیم منطقه و امنیت غذایی را به‌دنبال خواهد داشت.
 
۶۹ درصد تعهد اشتغالزایی در خوزستان محقق شد
اهواز - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به تحقق ۶۹ درصدی میزان تعهد ایجاد اشتغال استان در سال‌جاری گفت: تاکنون بیش از ۴۰ هزار فرصت شغلی توسط دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد شده است.
اصغر رشنودی افزود: میزان تعهد اشتغال خوزستان در سال‌جاری ایجاد ۶۳ هزار فرصت شغلی توسط ۳۹ دستگاه است. وی با تأکید بر نظارت و راستی‌آزمایی شغل‌های ثبت شده در سامانه رصد گفت: تمام دستگاه‌ها موظف هستند که در ثبت اطلاعات دقت لازم را انجام دهند.
رشنودی ادامه داد: میزان تحقق اشتغال در عمده شهرستان‌های استان، بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد ثبت شده و فقط یک تا ۲ شهرستان از میانگین کشوری پایین‌تر هستند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان از نظر تعداد ایجاد شغل ثبت شده در سامانه رصد اشتغال، در بین استان‌های کشور جایگاه مطلوبی دارد و امید است این روند با شتاب بیشتری همچنان ادامه داشته باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی