استقلال با گل آرمان رمضانی آلومینیوم را شکست داد

صدر رنگ آبی گرفت

دقیقه 83 مرادمند خطای دیگری روی تبریزی انجام داد و داور این بار با کارت قرمز مرادمند را اخراج کرد تا استقلال 10 نفره شود اما این بازیکن از زمین بیرون نمی‌رفت

استقلال و آلومینیوم، از ساعت 18 دیروز آغاز کننده یکی از دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر بودند که در حضور حدود 15 هزار تماشاگر ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار گرفتند. جواد نکونام سرمربی آبی پوشان پایتخت در حالی در این مسابقه تیمش را به میدان فرستاد که سیدحسین حسینی، محمد حسین مرادمند، روزبه چشمی، آرمین سهرابیان، ابوالفضل جلالی، کوین یامگا، مهدی مهدی‌پور، سعید مهری، آرش رضاوند، مهرداد محمدی و آرمان رمضانی ترکیب اصلی استقلال را تشکیل می‌دادند. به این ترتیب، نکونام تغییراتی را نسبت به بازی با هوادار ایجاد کرده بود و با نیمکت نشین کردن ایمان سلیمی، جعفر سلمانی و محمدزبیر نیک نفس، سهرابیان، جلالی و مهدی‌پور را جایگزین آنها کرده بود تا هم خط دفاعش را ترمیم کند و هم تیمش را هجومی‌تر کند. مجتبی حسینی سرمربی آلومینیوم هم از محمد خلیفه، سید مهران موسوی، بهروز نوروزی‌فرد، میلاد بدرقه، احسان قهاری، یونس اکبرپور، عارف حاجی‌عیدی، امین جهان‌کهن، محمدمهدی لطفی، مهدی لیموچی و مرتضی تبریزی در ترکیب اصلی اراکی‌ها بهره برده بود. در دقیقه هفت این دیدار، محمدی در محوطه جریمه آلومینیوم صاحب توپ شد که در چالش با نوروزی فرد سرنگون شد ولی سیدرضا مهدوی داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. دقیقه هشت، پاس جلالی از سمت چپ به رمضانی و ورود این بازیکن به درون محوطه جریمه، با شوت محکم رمضانی همراه شد که خلیفه با واکنشی بموقع توپ را دور کرد و در برگشت نیز ضربه یامگا از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 13 مهری از راه دور شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که ضربه او زاویه نداشت و خلیفه به راحتی آن را مهار کرد. در ادامه استقلالی‌ها که به دنبال گل بودند، باز هم شانس خود را امتحان کردند و در دقیقه 37 کرنر کوتاه مهدی‌پور در سمت چپ، با سانتر مهری همراه شد و آرمان رمضانی موفق شد با یک ضربه سر، دروازه میهمان را باز کند و آبی پوشان را پیش بیندازد. با پیروزی استقلال در نیمه اول، این تیم نیمه دوم را هم هجومی آغاز کرد و در این میان و در دقیقه 59، نکونام گوستاوو بلانکو را به جای رمضانی وارد میدان کرد تا از این مهاجم آرژانتینی که بالاخره توانست قراردادش را ثبت کند، رونمایی شود. دقیقه 61 محمدی با استفاده از اشتباه نوروزی فرد و سر خوردن این بازیکن، صاحب موقعیت فوق‌العاده‌ای شد. در شرایطی که این بازیکن تنها گلر آلومینیوم را برابرش داشت، قصد داشت با یک پاس در عرض بلانکو را صاحب موقعیت کند که پاس بسیار بد محمدی باعث شد توپ را مدافع اراکی‌ها دور کند و این فرصت از دست برود.
در شرایطی که توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود، در دقیقه 79، مرادمند مانع از شروع بازی توسط تبریزی شد تا بازیکنان آلومینیوم او را زمین بزنند و در ادامه بازیکنان هر دو تیم درگیر شدند و داور با کارت زرد، مرادمند و حسینی از استقلال و حاجی عیدی و تبریزی را جریمه کرد تا اینکه در دقیقه 83 مرادمند خطای دیگری روی تبریزی انجام داد و داور این بار با کارت قرمز مرادمند را اخراج کرد تا استقلال 10 نفره شود اما این بازیکن از زمین بیرون نمی‌رفت تا اینکه دقیقه 86 راضی به خروج از زمین شد. در این شرایط، نکونام دست به تعویض‌های دفاعی زد و سلمانی و سلیمی را در دقیقه 86 جایگزین محمدی و رضاوند کرد. در ادامه با اینکه آلومینیوم یک بار تیر دروازه استقلال را در دقیقه 98 با ضربه امین کاظمیان لرزاند اما این بازی در نهایت با نتیجه 1-0 به سود استقلال به پایان رسید تا استقلال به صدرجدول صعود کند.
 پیروزی ذوب آهن مقابل تراکتور
در دیگر بازی دیروز ذوب آهن و تراکتور از ساعت 18 در ورزشگاه فولادشهر برابر هم قرار گرفتند که این بازی با نتیجه 1-0 به سود تیم اصفهانی به پایان رسید. در این دیدار، فردین یوسفی (28) برای شاگردان محمد ربیعی گلزنی کرد تا آنها باخت قبلی شان را جبران کنند اما در مقابل شاگردان پاکو خمز دومین شکست پیاپی شان را متحمل شدند. دیروز فولاد و شمس آذر نیز برگزار کننده یکی دیگر از بازی‌های لیگ برتر بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی