«ایران» از چرایی جنایت‌های گسترده رژیم صهیونیستی گزارش می‌دهد

سناریوی امریکایی برای مرگ تدریجی غزه

رژیم جعلی صهیونیستی از روز اول، جنگ زمینی علیه غزه و از بین بردن حماس را وعده داد تا بتواند اندکی از ضربه سهمگین بیش از ۲۰۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰ اسیر در عملیات طوفان‌الاقصی بکاهد ولی سؤالی که به میان می‌آید این است که چرا پس از دوهفته هنوز حمله زمینی نکرده است؟
 درپاسخ به این سؤال دلایل مختلفی می‌توان برشمرد؛ یک دلیل اصلی و یک دلیل فرعی. دلیل اصلی، پیام شفاف ایران مبنی‌بر این است که غزه به عنوان آخرین سنگر مقاومت فلسطینی خط قرمز ماست! برای باور این مسأله هم حمله به ناو امریکا توسط یمنی‌ها، حمله به چاه نفت آنها در سوریه، حمله به پایگاه‌هایشان در عراق و حملات حزب‌الله را می‌توان نام برد. پیام، واضح و جدی بود و نقش ایران محوری...
 البته فشارهای مردمی هم مهم بود. خصوصاً پس از ماجرای حمله به بیمارستان المعمدانی، چهره رژیم غاصبِ قصاب خیلی خراب‌تر شد و فشارهای مردم بیشتر. این مسأله هم مانعی برای امکان حمله گسترده به غزه محسوب می‌شد و حالا هم تنها دلیل باز شدن گذرگاه رفح و رسیدن کمک‌ها همین فشارها بوده است. اکنون که صهیونیست‌ها از طرفی مجبورند برای آبروی از دست رفته به غزه حمله کنند و از طرفی نگران تهدیدهای جبهه مقاومت هستند در حال جلب حمایت امریکا و انگلیس و فرانسه هستند ولی از طرف آنها هم برای شعله ور کردن درگیری در منطقه منع شده‌اند لذا یک حمله محدود زمینی به غزه قابل پیش‌بینی است.   به‌نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی استراتژی «مرگ تدریجی» را برای غزه در پیش بگیرد. یعنی حصار را محکم نگه دارد تا مردم مظلوم غزه کم بیاورند. بمباران و ترور سران نظامی را ادامه دهد و نهایتاً با تضعیف حماس و غزه، قبل از شروع آتش‌بس و مذاکرات تبادل اسرا، بتواند اسرای خود را آزاد کند! چون می‌داند که برگه اسرا که حالا دست حماس است می‌تواند منجر به امتیازدهی خیلی زیاد برای او بشود. البته آینده را نمی‌شود پیش‌بینی کرد ولی شواهد نشان می‌دهد این رژیم جعلی دنبال مرگ تدریجی غزه است که با چراغ سبز و حمایت مادی و معنوی امریکا دنبال می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی