مردم برای اعلام انزجار از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در سراسر کشور تجمع کردند

خروش ایران علیه نسل کُشی در غزه

آیت الله رئیسی: صهیونیست ها به سقوط نزدیک شده اند

جنایت سبعانه رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی غزه، مردم ایران را برای اعلام خشم و انزجارشان از این جنایت وحشیانه و اعلام آمادگی بیش از پیش‌شان برای ایستادن در کنار مردم مظلوم فلسطین به خیابان آورد. تجمعاتی که در برخی شهرها از همان شامگاه سه‌شنبه و ساعتی پس از انتشار خبر کشتار زنان و کودکان مجروح و بیمار در شلیک موشک‌های اسرائیلی به بیمارستان المعمدانی شکل گرفته بود روز گذشته نیز در میادین اصلی یا آیینی بسیاری از شهرهای ایران ادامه یافت. حمایتی که در بعضی شهرها با تشکیل صف جوانان برای ثبت نام اعلام آمادگی برای حضور در جبهه مقاومت و اعزام به غزه همراه بود.

سخنرانی رئیس جمهور در میدان انقلاب
در تهران که هزاران نفر شامگاه سه‌شنبه در میدان فلسطین و نیز مقابل سفارت‌های فرانسه و انگلیس برای محکومیت جنایت صهیونیست‌ها و حمایت این دولت‌های اروپایی مدعی حقوق‌بشر تجمع کرده بودند؛ روز گذشته نیز مردم با حضور در میدان انقلاب خشم و انزجار خود از کشتار مردم مظلوم فلسطین به دست غاصبان صهیونیست را فریاد زدند و برای حمایت از غزه اعلام آمادگی کردند. رئیس جمهور نیز که در این اجتماع عظیم حضور یافته بود طی سخنانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی تأکید کرد: هر قطره خون فلسطینی‌ها یک گام صهیونیست‌ها را به سقوط نزدیک می‌کند و رژیم صهیونیستی با این جنایت‌ها نمی‌تواند شکست خود را جبران کند. به گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی حمله به بیمارستان و کشتن زنان و کودکان را آغازی بر پایان یافتن عمر رژیم صهیونیستی دانست و با بیان اینکه امروز روز عزای عمومی برای ملت بزرگ ایران، امت اسلامی و برای همه مردم آگاه و با وجدان است، گفت: امروز عزای عمومی برای ارتکاب یک جنایت هولناک بدست انسان نماهاست که به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) شکل آنها شبیه انسان است، اما قلب آنها حیوانی است.

نفرت جهان از جنایت صهیونیست‌ها
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه علاوه بر شکست‌های امنیتی رژیم صهیونیستی یک نفرت عمومی در جهان نسبت به جنایات هولناک این رژیم ایجاد شده است و امروز کسی نیست که در جهان رژیم صهیونیستی را جنایتکار نداند، اظهار داشت: ۷۵ سال اشغال، تجاوز، ظلم و بیدادگری و ویران کردن خانه‌ها، کشتن زنان و زندان و شکنجه، تصرف و تجاوز به زمین‌های کشاورزی و این همه ظلم و ستم که توسط رژیم صهیونیستی انجام شده و حال تصور می‌کنند با این همه ظلم‌ و ستم‌ می‌توانند حق مردم فلسطین را نادیده بگیرند. آیت‌الله رئیسی در این باره افزود: ابتدا با قراردادها، پیمان‌ها و شیوه‌های مختلف مذاکرات، جلسات و میزهای مذاکره با سازمان‌های آزادیبخش، به هیچ کدام از قراردادهایی چون کمپ دیوید،  شرم الشیخ، اسلو پایبند نبودند و به تعبیر قرآن کریم این پیمان‌شکنان، به هیچ میثاقی وفادار نبودند.
رئیس جمهور سپس اظهار داشت: تصور کردند می‌توانند حق مردم فلسطین و جنایت‌های خود را با عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه سرپوش بگذارند و حق مردم را ضایع کنند و بر جنایت‌های بی‌شمار خود سرپوش بگذارند اما مردم فلسطین و مردم منطقه همواره فریاد زدند.
استمرار ایستادگی مقاومت
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از این سخنان با یادآوری اینکه با انقلاب شکوهمند اسلامی جریان مبارزات مردم فلسطین شکل دیگری به خود گرفت و آنها را برای ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی مصمم‌تر و پیروزی را برای مردم فلسطین حتمی کرد، گفت: هیچ زمان جریان ایستادگی و مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی کم‌رنگ نشده است یک روز انتفاضه اول، یک روز انتقاضه دوم و یک روز انتفاضه سوم و چهارم اما جوانان با ایستادگی برابر جنایات رژیم صهیونیستی حبس‌ و شکنجه‌ها را تحمل کردند و تاکنون دست از حقوق حقه خود برنداشتند. رئیس جمهور بر استمرار ایستادگی و مقاومت ملت فلسطین باوجود افزایش اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی تأکید کرد وافزود: جنگ سنگ تبدیل به جنگ با موشک شد اما مردم مسلمان فلسطین از حق خود کوتاه نیامدند تا جایی که ظلم‌های رژیم صهیونیستی مردم مظلوم فلسطین را به ستوه آورد. آیت‌الله رئیسی سپس به شهرک‌سازی‌ها، تجاوزگری‌ها، بی‌احترامی به حریم مسجد الاقصی و از بین بردن کرامت انسانی و بسیاری از ظلم‌های این رژیم اشاره کرد و گفت: مجاهدان فلسطینی نشان دادند، ابتکار عمل در این میدان به دست آنهاست و با عملیات طوفان‌الاقصی شکست بزرگی را بر پیکره دشمن وارد کردند.

حمایت ۶ دستگاه امنیتی غرب
از رژیم صهیونیستی
رئیس جمهور در ادامه شکست امنیتی رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی را علی رغم حمایت شش سرویس اطلاعاتی از امنیت این رژیم شکستی عظیم عنوان کرد و افزود: غیر از گنبدآهنین و موساد، ۶ جریان اطلاعاتی دیگر برای امنیت رژیم صهیونیستی فعال هستند اما طوفان‌الاقصی و اراده مجاهدان فلسطینی شکستی اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بر رژیم صهیونیستی وارد کرد. حال رژیم صهیونیستی با این جنایت‌ها نمی‌تواند شکست خود را جبران کند. آیت‌الله رئیسی تأکید کرد: همه انسان‌های با وجدان و آگاه امروز از این جنایت‌های هولناک نفرت دارند و این شکستی برای رژیم صهیونیستی و امریکاست. امروز اجماع جهانی به وجود آمده و اجتماع، نسبت به جنایتکار بودن رژیم غاصب که مرتکب این همه جنایات علیه زنان و کودکان شده است.

ملت‌های مسلمان جهان
منتظر اقدام مؤثر
رئیس جمهور در ادامه این سخنرانی از سازمان‌های بین‌المللی و کشورها که این جنایات هولناک را محکوم کردند پرسید آیا محکوم کردن آن کفایت می‌کند و ملت‌ها به محکوم کردن راضی می‌شوند و آیا اعلام انزجار کافی است؟ آیت‌الله رئیسی بر همین اساس گفت: حرکت سیاسی ارتباط و عادی‌سازی روابط با کشورها دیگر موضوعیت خود را از دست داده است و امروز ملت‌های مسلمان و آزادزنان و آزادمردان جهان منتظر اقدام مؤثر هستند. گفتنی است که با اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و بمباران بیمارستان المعمدانی غزه که به شهادت ۱۰۰۰ فلسطینی منجر شد آمار شهدای غزه از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی به ۳۴۷۸ نفر و تعداد مجروحان ۱۲۰۶۵ تن رسید.

 

بــــرش

رئیس جمهور در نشست هیأت دولت:
نفرت از صهیونیسم به اوج رسیده است

رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیأت دولت، ضمن محکومیت شدید جنایت شنیع رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان «معمدانی» در غزه و تسلیت به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه، همه فلسطینیان و امت اسلامی تصریح کرد: اگر چه رژیم سفاک صهیونیستی در سال‌های حیات ننگین خود، همواره همه قوانین بین‌المللی و اصول انسانی را زیرپا گذاشته بود، اما جنایت بمباران مردم بی‌دفاع و مجروحی که به بیمارستان پناه برده بودند، نقطه عطفی در کارنامه سیاه او محسوب می‌شود. آیت‌الله رئیسی، با بیان اینکه امروز نفرت از رژیم صهیونیستی در میان همه مردم با سلایق، باورها و گویش‌های مختلف به اوج رسیده است، افزود: مردم دنیا امروز از سران کشورها، افراد صاحب نفوذ و همه سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی بویژه کشورها و مجامع عربی و اسلامی سؤال دارند که چرا در برابر این میزان از ددمنشی، درنده‌خویی و جنایت رژیم صهیونیستی نسبت به کودکان و زنان بی‌دفاع، بی‌گناه و بی‌پناه اقدام مؤثری انجام نمی‌دهند؟
وی با تأکید بر اینکه در این جنایت هولناک محکومیت صرف کفایت نمی‌کند، توقف هر چه سریع‌تر ماشین جنگی رژیم صهیونیستی را ضروری دانست و محاکمه و مؤاخذه عاملان و حامیان این جنایات را به‌عنوان تضمینی برای حیات انسانی و حفظ حقوق بشر خواستار شد. رئیس جمهور بار دیگر دقایق و لحظات را در توقف جنایات رژیم صهیونیستی و یاری رساندن به مردم بی‌دفاع غزه مهم دانست وافزود: احساس خشمی که همه جهان را فراگرفته باید در وهله اول در مسیر توقف ماشین جنگی جنایتکار رژیم صهیونیستی به‌کار گرفته شود و سپس با رفع محاصره غزه، آب، غذا، دارو و سوخت لازم به مردم مظلوم غزه رساند، تا از تعمیق فاجعه و تراژدی انسانی که در این منطقه در حال رقم خوردن است، جلوگیری شود. آیت‌الله رئیسی با فراخواندن حقوقدانان آزاده دنیا برای دفاع از بدیهی ترین‌های حقوق انسانی، اظهارکرد: آیا قوانین و معاهدات جهانی صرفاً نوشته شده تا روی کاغذ بماند! قضاوت همه مردم جهان این است که این رژیم مرتکب جنایات شنیع و هولناکی علیه بشریت شده است و باید ضمن توقف فوری این جنایات، عاملان و حامیان آن مورد مؤاخذه و محاکمه قرار گیرند.

جستجو
آرشیو تاریخی