در گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور با برخی سران منطقه مطرح شد

ضرورت امدادرسانی به غزه

روز گذشته در سه گفت‌و‌گوی تلفنی جداگانه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با امیر قطر ، سلطان عمان و نخست‌وزیر عراق، درباره آخرین تحولات مربوط به فلسطین و ضرورت امدادرسانی به مردم غزه، بحث و تبادل نظر شد.

روز گذشته در سه گفت‌و‌گوی تلفنی جداگانه رئیس‌جمهور اسلامی ایران با امیر قطر، سلطان عمان و نخست‌وزیر عراق، درباره آخرین تحولات مربوط به فلسطین و ضرورت امدادرسانی به مردم غزه، بحث و تبادل نظر شد. به گزارش ایسنا، در بیانیه دیوان امیر قطر با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی و شیخ «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر درباره اوضاع کنونی فلسطین اشغالی و وضعیت نوار غزه گفت‌وگوی تلفنی داشته‌اند، آمده است: امیر قطر در این گفت‌وگو بر اهمیت تلاش برای کاهش تنش و درگیری‌ها و دور نگه داشتن غیرنظامیان از پیامدهای جنگ تأکید کرد. شیخ تمیم افزود، خواستار ایجاد گذرگاه‌هایی امن در غزه و امدادرسانی به مردم آن و جلوگیری از گسترش دامنه خشونت و درگیری‌ها هستیم. وی عنوان کرد که مواضع کشورش در رابطه با محکومیت هدف قراردادن غیرنظامیان و مجازات دسته‌جمعی و کوچاندن فلسطینیان در غزه ثابت است.  همچنین رفع محاصره غزه، ایجاد گذرگاه‌های امن برای غیرنظامیان فلسطینی و اجازه عبور کمک‌های بشردوستانه به غزه، محور گفت‌و‌گوی تلفنی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق بود.
به گزارش ایرنا، دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای نوشت: در این تماس تلفنی که از سوی «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق انجام شد، آخرین تحولات رخ داده در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه که بر اثر حملات و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین ایجاد شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
این بیانیه افزود: دو طرف در این تماس تلفنی بر اهمیت تحرکات جامعه بین‌المللی به منظور مقابله با حملات شدید اشغالگران صهیونیست که غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را هدف قرار می‌دهد و رفع محاصره ظالمانه شهر غزه و ایجاد گذرگاه‌های امن برای غیرنظامیان و عبور کمک‌های فوری بشردوستانه به فلسطینی‌ها تأکید کردند.
جستجو
آرشیو تاریخی