صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبـــار

قیام امت اسلام در حمایت از عملیات پیروزمندانه رزمندگان مقاومت

روز گذشته امت اسلامی با به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین، همبستگی خود را با عملیات بی‌سابقه و تاریخی جنبش حماس علیه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
ساکنان کرانه باختری و سایر مناطق فلسطینی‌نشین همزمان با شروع عملیات گروه‌های مقاومت، به خیابان‌ها آمدند و علیه رژیم صهیونیستی قیام کردند.
هزاران نفر از مردم یمن نیز در حمایت از عملیات مقاومت فلسطین با عنوان طوفان‌الاقصی در اراضی اشغالی، به خیابان‌های صنعا آمدند. جمعیت کثیر تظاهرکنندگان یمنی که با پخش شیرینی، پیروزی مقاومت را جشن گرفتند، روز گذشته سوژه بسیاری از رسانه‌های دنیا شد.
سوری‌ها، لبنانی‌ها، عراقی‌ها و گروه‌های مقاومت نیز با برگزاری تجمعاتی گوناگون در کشورهای خود، شعار آزادی قدس شریف را سر دادند.
مردم اردن نیز از همان ساعات اولیه عملیات مقاومت با تجمع در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت این کشور، با سردادن شعارهایی در حمایت از حماس همبستگی خود را با نیروهای مقاومت فریاد زدند.
در تهران، اجتماع مردمی «راهیان قدس» در حمایت از عملیات پیروزمندانه رزمندگان مقاومت فلسطینی که علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد و موجب تلفات سنگینی از این رژیم شد، در میدان فلسطین برگزار شد.
به گزارش تسنیم، اقشار مختلف مردم، دانشجویان، طلاب و مسئولان در این اجتماع حضور داشتند. مداحی و رجزخوانی، پخش نماهنگ و سرودخوانی، نورافشانی، شعار علیه استکبار و صهیونیسم، قرائت بیانیه دانشجویی، پخش شیرینی و شربت به شکرانه این پیروزی بی‌سابقه از جمله برنامه‌های این مراسم بود. همچنین شب گذشته چندین نقطه از شهر تهران از جمله مصلای امام خمینی(ره) شاهد مراسم نورافشانی به مناسبت پیروزی کم‌سابقه رزمندگان جبهه مقاومت در حمله به نیروهای اشغالگر بود. در کرمان نیز جمعی از مردم با تشکیل اجتماع بر سر مزار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اهتزاز پرچم‌ گروه‌های مقاومت از عملیات «طوفان الاقصی» حمایت کردند.
مردم همچنین با تجمع و برگزاری جشن خودجوش در شهرهای مشهد، رشت، زنجان، همدان، بیرجند و گرگان حمایت قاطع خود از عملیات ضدصهیونیستی گروه حماس را اعلام کردند.

 

در جلسه شورای اقتصاد به ریاست مخبر صورت گرفت
موافقت با طرح جایگزینی ۸۵ هزار دستگاه کامیون و اتوبوس فرسوده

شورای اقتصاد در نهمین جلسه خود که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با درخواست مشترک وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی تحت عنوان طرح جایگزینی ۸۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده بالای ۱۰ تن، اتوبوس و مینی بوس فرسوده موافقت کرد. به گزارش ایرنا، در این جلسه پس از ارائه گزارش دستگاه‌های اجرایی مربوطه از برآورد تعداد، انواع خودروها، میزان و حداکثر صرفه‌جویی سوخت مصرفی در صورت اجرای طرح، با این درخواست موافقت شد. همچنین دراین نشست درخواست وزارت امور اقتصادی و دارایی تحت عنوان تعرفه شرکت‌های معتمد ارائه کننده خدمات مالیاتی مطرح شد که پس ارائه گزارش و توضیحات رئیس سازمان امور مالیاتی، این درخواست به تأیید رسید. طرح احداث ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی نیز درخواست وزارت نیرو در این جلسه بود که پس از بحث و بررسی و تشریح ضرورت‌های اجرای طرح برای تأمین برق مورد نیاز کشور، به تصویب رسید.

 

سخنگوی شورای نگهبان خبر داد
تأیید لایحه شوراهای حل اختلاف

لایحه شوراهای حل اختلاف که از سال ۹۹ تاکنون در رفت و آمد بین مجلس و شورای نگهبان بود پس از برطرف شدن ایرادات به تأیید شورای نگهبان رسید. هادی طحان نظیف سخنگوی این شورا در نشست خبری دیروز ضمن اعلام این خبر، گفت: ۱۷ طرح و لایحه ارسالی از مجلس و ۱۸ پاسخ به استعلامات دیوان عدالت اداری در این مدت بررسی شد. از جمله طرح حمایت از گزارشگران فساد که نسبت به یک ماده آن ابهام وجود داشت و همچنان ابهامات باقی است و اگر اصلاح شود مجدداً در دستور کار شورا قرار می‌گیرد. به گزارش ایسنا، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی درباره برخی ادعاها که مرحله پیش ثبت نام را موجب کاهش مشارکت می‌دانند، گفت: در مرحله پیش ثبت‌نام حدود ۴۹ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که به ازای هر کرسی ۱۶۸ نفر می‌شود. اگر این تعداد افراد پیش‌ثبت‌نامی را با تعداد ثبت‌نام‌های صورت‌گرفته در ادوار گذشته مقایسه کنیم، می‌توانیم بگوییم که این تعداد حدود ۳ برابر شده که بالاترین نرخ در ادوار انتخابات‌های گذشته محسوب می‌شود. بنابراین هر جوری حساب کنیم کسی از قلم نیفتاده است.

جستجو
آرشیو تاریخی