صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و شش - ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

رصد اطلاعاتی دیدار مخفیانه منافقین و تجزیه‌طلب‌ها

اینجا ستون «ذره بین» است و ما با دقت بیشتری به جزئیات یک سوژه خبری پرداخته ایم:

تجمعات پراکنده و کم‌جمعیتی که در اغتشاشات پاییزی سال گذشته شکل گرفت، حاوی این پیام به دولت‌های متخاصم و سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه بود که راه‌اندازی هرگونه اعتراض مدنی علیه جمهوری اسلامی ایران، فاقد پشتوانه اجتماعی و مردمی است و بهتر است بی‌ثبات‌سازی در ایران را از همان راه‌های خشونت‌بار و تروریستی دنبال کنند. برای این کار سیاست رسمیت‌بخشی و اعتباربخشی به گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریستی در دستور کار دولت‌ها و سازمان‌های جاسوسی متخاصم و رسانه‌های وابسته به آنها قرار گرفت.
دیدارهای پی در پی مقامات دولتی ایالات‌متحده با سران گروهک منافقین یکی از مصادیق بارز مشروعیت‌بخشی به نیروهای تروریستی است. گروهک منافقین تا پیش از حمله پلیس ضدتروریسم آلبانی به اردوگاه اشرف 3، نه‌تنها یکی از اصلی‌ترین بازوهای عملیاتی برای بی‌ثبات‌سازی ایران و تروریسم سایبری در اغتشاشات بود بلکه بر اثر حمایت‌های سیاسی ایالات‌متحده و رژیم صهیونیستی تبدیل به نیروی هماهنگ‌کننده میان سایر گروهک‌های ضدایرانی شده بود و با نفوذ در مناطق مرزی و ارتباط با گروهک‌های تجزیه‌طلب، یک زنجیره عملیاتی و رسانه‌ای مشترک به نام «جوانان محلات» را ایجاد کرد.
دیدار اخیر مایک پمپئو وزیر سابق امور خارجه امریکا با سرکرده منافقین که روز گذشته از سوی رسانه‌های این سازمان خبری شد نیز در راستای جلوگیری از اضمحلال توان سایبری و خرابکارانه سازمان صورت گرفته است. گفتنی است پیش از این و در بهمن ماه سال گذشته، نمایندگان هر دو حزب کنگره امریکا در قطعنامه‌ای رسمی از رجوی با عنوان «رهبری الهام بخش برای مردم ایران و جهان»! یاد کردند.
حمایت هر دو حزب امریکا از تروریست‌های سازمان منافقین
روز گذشته رسانه‌های سازمان منافقین از دیدار سرکرده خود با مایک پمپئو، وزیر اسبق خارجه دولت امریکا خبر دادند. پمپئو در این دیدار ضمن حمایت از منافقین، این جریان را دارای ساختاری سازمانی و سابقه چند دهه فعالیت علیه جمهوری اسلامی خواند و بر حمایت امریکا از آنها تأکید کرد. پمپئو در بخشی از این دیدار گفت: «قطعنامه‌ای که پس از حمله به اشرف۳ در مجلس نمایندگان ارائه شد، قبلاً مورد حمایت دو حزب قرار گرفته است و همه باید آن را امضا کنیم.» گفته می‌شود این قطعنامه از دولت ایالات متحده می‌خواهد که با همکاری آلبانی حفاظت کامل از عناصر منافقین که در اشرف۳ به‌سر می‌برند را تضمین کند.
 
جلسه محرمانه با عبدالغفار نقشبندی
همچنین منابع آگاه از جلسه محرمانه منافقین با تجزیه طلبان و گروهک‌های تروریستی شرق کشور در پاکستان و آلمان خبر داده‌اند. به گزارش مشرق، طبق اعلام این منابع، اخیراً در کویته پاکستان جلسه‌ای محرمانه با حضور جواد دبیران نماینده گروهک تروریستی منافقین، عبدالغفار نقشبندی، حبیب‌الله بلوچ (سربازی) سرکرده جریان تجزیه طلبی سهاب و نماینده گروهک تروریستی جیش العدل با هدف هماهنگی پیرامون اتحاد منافقین و این گروهک‌ها در شرق کشور و پرهیز از اختلاف با محوریت ۸ مهر (سالگرد حمله تروریستی به کلانتری ۱۶ زاهدان) برگزار شده است.در این جلسه دبیران نماینده منافقین، با انتقال پیام و قول مریم رجوی به تجزیه طلبان بلوچ، به آنها اطمینان داده است که منافقین حق خودمختاری بلوچستان مانند کردستان را علنی به رسمیت خواهند شناخت.عرفی‌سازی ادبیات ترور و تجزیه در شرق کشور و تلاش برای عادی‌سازی میتینگ‌های مشترک در آلمان، سوئد، فرانسه و کانادا از دیگر توافقات شکل گرفته در این نشست محرمانه می‌باشد. همچنین چرخش از مولوی عبدالحمید به عبدالغفار نقشبندی مورد بررسی و گفت‌و‌گو قرار گرفته است.

جستجو
آرشیو تاریخی