صفحات
شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و نود و دو - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

 اظهار لطف آقای کارگردان به محمود پاک‌نیت
مسعود ده‌نمکی، کارگردان و فیلمنامه‌نویس با انتشار عکسی از محمود پاک‌نیت نوشته: «آقای محمود پاک‌نیت یکی از بهترین‌هاست. حسرت می‌خورم چرا زودتر از این قسمت نشد همکاری داشته باشیم. بااخلاق و بشدت حرفه‌ای یک الگوی به تمام معنا برای بازیگران نسل جدید». ده‌نمکی کار ساخت سریالی با عنوان «رستگاری» را در دست گرفته که پیش‌بینی می‌شود برای ماه رمضان پخش شود.


کارگاهی برای علاقه‌مندان داستان‌نویسی
محمدرضا شمس، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی خبر از برپایی دوره‌ای آموزشی برای علاقه‌مندان یادگیری ادبیات داستانی بزرگسال داده است. این کارگاه، پنجمین دوره آموزش عملی داستان‌نویسی، ویژه بزرگسالان است که شمس خودش تدریس آن را به عهده دارد. دریافت لوح شورای کتاب کودک و دیپلم افتخار IBBY برای کتاب «دیوانه و چاه»، نشان کلاغ سفید کتابخانه مونیخ برای کتاب «تنبل پهلوان» و نامزدی جایزه آسترید لیندگرن 2020 بخشی از عناوینی هستند که این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان طی سال‌ها فعالیت مستمر از آن خود ساخته است.


اظهار امیدواری برای تداوم استقبال از بچه زرنگ
محمد سرشار، نویسنده و پژوهشگر با به اشتراک گذاشتن تصویری از انیمیشن ایرانی بچه زرنگ که این روزها میهمان‌ سینماهای کشور است، نوشته: «چشم‌های امید زیادی به بچه‌زرنگ دوخته شده. امیدوارم این شروع طوفانی با فروش طولانی پی گرفته شود و بچه‌های هنر پویا باز هم حد نصاب جدیدی را برای سینمای ایران بیاورند.»


پیشنهاد مطالعه کتابی درباره کوموله
کیانوش گلزارراغب، نویسنده و پژوهشگر، مطالعه کتابی تازه منتشر شده با عنوان«اسیر آلواتان» را به علاقه‌مندان پیشنهاد داده است. این کتاب مجموعه خاطراتی از شهدا و اسرای دربند کوموله و دموکرات را شامل می‌شود که به همت انتشارات روایت فتح و به قلم رضا رستمی روانه کتابفروشی‌های کشور شده است.


بازنشر شعری از احمدرضا احمدی
فرهاد حسن‌زاده، چهره شناخته شده ادبیات کودک و نوجوان کشورمان که برای دوره‌ای توانست عنوان یکی از پنج نویسنده برتر ادبیات کودک و نوجوان جهان را از آن خود ساخته؛ بخشی از سروده‌ای از زنده یاد احمدرضا احمدی را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است که آن را در ادامه می‌خوانید: «آرام آرام تنهایی اسم می‌شود؛ اسم زمان می‌شود/ اسم مکان می‌شود/ اسم روزگار در بند می‌شود/ اسم خیابان می‌شود/ اسم زمستان می‌شود/ همه ما؛ اندک اندک تنها می‌شویم».


پست تازه کمال تبریزی برای سینماگران
کمال تبریزی، کارگردان سینما برای علاقه‌مندان شرکت در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نوشته: «بر اساس اعلام دبیرخانه نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی، مهلت ارسال آثار به این رویداد تا ۱۷ مهر ماه جاری تمدید شد. نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی که دبیری آن را کمال تبریزی و ریاستش را مهدی حیدری برعهده دارند، دارای سه بخش‌ اصلی، جنبی و تجربی است و ۹ تا ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در تبریز برگزار می‌شود.» علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند سری به سایت جشنواره به نشانی www.aghvamfilm.com بزنند.


سریال تازه محمد شایسته در آستانه پخش
محمد شایسته، تهیه کننده سینما ضمن به اشتراک گذاشتن مطلبی که خبر از پایان صدرنشینی 6 ماهه فیلم «فسیل» در سینماهای کشور می‌دهد، درباره پیشتازی فیلم «هتل» در اکران‌های تازه سینمایی کشور خبر داده است. او در ادامه کلیپ کوتاهی از سریال «مرداب» را هم استوری کرده، این فیلم به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و به تهیه‌کنندگی محمد شایسته ساخته شده است. رضا صادقی به تازگی برای این سریال، قطعه‌ای خوانده است. بنابر مطلبی که شایسته منتشر کرده زمان بسیار کمی تا آغاز پخش آن از شبکه نمایش خانگی باقی مانده است.

جستجو
آرشیو تاریخی