وزیر اطلاعات آخرین اهداف ضدامنیتی دشمنان کشورمان را تبیین کرد

سناریوی چند ضلعی دشمنی با ایران

وزیر اطلاعات ضمن تشریح برنامــــه‌ریــــزی‌هــــای گســــــــترده سرویس‌های امنیتی بیگانه برای ایجاد ناامنی و آشوب در کشور و نیز تلاش برای وحدت گروه‌های ضدانقلاب، نقش سرویس‌های امنیتی اروپایی در این زمینه را افشا کرد.

وزیر اطلاعات ضمن تشریح برنامــــه‌ریــــزی‌هــــای گســــــــترده سرویس‌های امنیتی بیگانه برای ایجاد ناامنی و آشوب در کشور و نیز تلاش برای وحدت گروه‌های ضدانقلاب، نقش سرویس‌های امنیتی اروپایی در این زمینه را افشا کرد.
وی در آخرین اظهارات رسانه‌ای خود به ابعاد نقشه‌های ضدامنیتی دشمنان علیه ملت ایران  نیز اشاره کرده است. ابعادی که از «فتنه‌گری تا انتخابات پیش‌رو» و «ناامنی در مرزهای کشور» تا «تلاش‌های خرابکارانه برای برهم‌زدن روابط خارجی ایران» را نیز در برمی‌گیرد.
حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب، روز گذشته در گردهمایی اعضای هیأت‌های نظارت استانی انتخابات اسفندماه که در شهر مشهد مقدس برگزار شد، به بیان برخی از اتفاقات و حوادثی که در یکی دو ماه گذشته به‌منظور مقابله با طراحی‌های دشمنان شکل گرفت، پرداخت و گفت: دشمن در سال گذشته تمام امکاناتش را برای ایجاد اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی به کار گرفت. بیش از ۵۰ سرویس اطلاعاتی در سال گذشته بدین منظور با یکدیگر همفکری و همکاری کردند. بیش از ۲۰۰ رسانه نیز به شکل مستقیم و مداوم در این جهت فعال بودند و تحریم‌ها و فشارهای همه‌جانبه را نیز تشدید کردند.
وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای دشمنان ایجاد حرکت‌های ایذایی و تروریستی در داخل کشور بود تا بی‌ثبات‌سازی و امنیت‌زدایی را رقم بزنند که این اقدامات تروریستی مقدمه ایجاد آشوب مجدد در کشور بود. اروپا، دانمارک، هلند، آلمان، امریکا و رژیم صهیونیستی به‌طور مداوم در این عملیات‌ها نقش داشتند و تلاش‌های زیادی در این رابطه انجام دادند که ناکام ماندند.

تلاش ناکام برای ایجاد وحدت میان اپوزیسیون
وزیر اطلاعات همچنین به تلاش دشمن برای وحدت و همگرایی بین گروه‌ها و افراد ضدنظام اشاره کرد و گفت: البته در این رابطه نیز ناکام ماندند؛ به طوری که نوچه‌هایشان مجبور می‌شوند علنی بگویند: «به ما می‌گویند برو گم شو». صوت‌هایی از اختلافات آنان و موضعگیری‌ها علیه خودشان منتشر شد که استیصال خودشان را بیان کردند و در ادامه نیز صوت‌های دیگری منتشر خواهد شد.
به گفته حجت‌الاسلام خطیب، دشمن در سال جدید تلاش داشت تا سیاستی واحد به همه این جریان‌ها ابلاغ کند که مهم‌ترین رکن آن اجرای عملیات‌های تروریستی و ناامن‌سازی بود. بنابراین به‌نوعی بین داعش، تجزیه‌طلب‌ها، منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و گروه‌های نوپدید همگرایی به وجود آمد.

حمایت علنی امریکا از گروهک‌های تروریست
 وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه بر اساس اقدام سپاه پاسداران در اقلیم کردستان عراق، توافقنامه شش‌ماهه‌ای بین دو کشور به وجود آمد تا گروهک‌ها خلع سلاح شوند، اظهارکرد: در روزهای پایانی، سرکنسولگری امریکا در اقلیم کردستان که بزرگترین سرکنسولگری آن کشور در دنیاست، سران اقلیم را تهدید کرد که اگر تجزیه‌طلب‌ها را خلع سلاح و از ورود به ایران منع کنید، کمک‌های مالی‌مان را قطع خواهیم کرد.
جزئیات جدید از عملیات خنثی شده بمبگذاری
وی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش چشمگیر قاچاق سلاح به کشور در ماه‌های گذشته به‌منظور ایجاد آشوب و ناامنی خبر داد که بسیاری از محموله‌های قاچاق کشف و اعضای آن از سوی سپاه، فراجا و وزارت اطلاعات دستگیر شدند.
وزیر اطلاعات در این باره گفت: دشمنان و گروهک‌ها کارگاه‌هایی به‌منظور ساخت بمب‌ و... در داخل کشور نیز فعال کردند. این کارگاه‌ها در شهرهای مختلف شناسایی و عوامل آن دستگیر شدند. در ایام اربعین می‌خواستند ۳۰ بمب به‌صورت همزمان در تهران منفجر کنند، ازجمله می‌خواستند در مسیر راهپیمایی و الباقی را در سایر مکان‌های عمومی منفجر کنند. بمب‌ها زمان‌دار بود و با موبایل منفجر می‌شد.
خطیب افزود: دشمنان در این رابطه به دنبال ایجاد کشته‌سازی بودند و اطلاعیه‌هایی نیز آماده کرده بودند که در آن آمده بود این کشته‌سازی به‌تلافی کشته‌های اغتشاشات است تا به‌ نظام نسبت دهند. تعداد زیادی از دستگیرشدگان از گروهک‌های تکفیری و تجزیه‌طلب بودند که در کشورهای منطقه آموزش‌دیده بودند.

کشف فتنه‌انگیزی دشمنان
در زاهدان
وزیر اطلاعات در ادامه از کشف عملیات‌های انتحاری در میان مردم طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: دشمنان در بازه زمانی هشتم مهر ماه تلاش داشتند تا چند مولوی، پاسدار، قاضی و... را در کشور ترور کنند و طرفین را مقصر این حادثه جلوه دهند و به اختلافات قومی و مذهبی دامن بزنند. خطیب تصریح کرد: دشمنان به دنبال ناامن کردن مرزهای شرقی کشور هستند و لازم است علمای شیعه، اهل سنت و مسئولان هوشیار باشند.
وی هشدار داد که دشمنان به دنبال تداوم فتنه‌گری تا زمان برگزاری انتخابات هستند تا اختلافات درونی و اغتشاشات جدید به وجود آورند. همه باید برای برگزاری امن انتخابات تلاش کنند تا همگرایی‌ها تداوم پیدا کند و از تداوم فتنه‌گری جلوگیری شود.

ضربه بزرگ به شبکه‌سازی دشمنان
وزیر اطلاعات با بیان این نکته که نیروهای اطلاعاتی اقدام تهاجمی علیه دشمن را نسبت به اقدام تدافعی در اولویت قرار داده‌اند، گفت: این رویکرد موجب پیروزی در بسیاری از عرصه‌ها شده و دشمنان را ناکام گذاشته است. دشمنان و سران رژیم صهیونیستی نیز معترفند که نیروهای امنیتی ایران در عرصه تهاجمی موفق هستند. امروز نتانیاهو با وحشت از ایران سخن می‌گوید. ژنرال‌هایشان هم از صدها برابر شدن حملات ایران سخن می‌گویند و این را بزرگترین چالش می‌دانند. تهدید به ترور نشان‌دهنده هراس رژیم‌صهیونیستی از ایران است.
 خطیب اضافه کرد: وحشت آنها موجب شده تا فهرستی برای ترور تهیه کنند و بر عهده بگیرند. آنها نمی‌دانند که نیروهای ایران بزرگ‌شده شاگردان و رهروان یارِ امام هستند که فرمودند بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود، نظام مقتدرتر خواهد شد، نظام ثبات پیدا می‌کند. این شهادت‌ها توانسته باعث رشد و پیشرفت نظام در مقابل دشمن شود. یک روزی با شهادت سردار دل‌ها، شهید سلیمانی گفتند که ما یک تهدید فوری را از جهان برداشتیم. اعلام کردند ما به تروریسم خاتمه دادیم. امروز جایگزین و جانشین ایشان، سردار پرافتخار سردار قاآنی را هم تهدید به ترور می‌کنند. اگر خاتمه دادید چرا دوباره می‌خواهید دست به ترور بزنید؟ اینها استیصالی است که آنها از اقتدار نظام ما به آن گرفتار هستند.
وزیر اطلاعات گفت: دشمنان پس از ناکامی‌های فراوان اکنون تلاش دارند با روش‌های ایذایی و تروریستی در روابط ما با کشورهای دیگر اخلال ایجاد کنند که تاکنون موفق نشده‌اند. دولتمردان امریکا در توصیه‌های راهبردی پیرامون ایران تأکید دارند که در مسیر توسعه روابط ایران و جهان خللی ایجاد شود.
وزیر اطلاعات در بخش پایانی سخنانش گفت: دشمن با بیان برخی واژه‌ها و اصطلاحات در حوزه‌های تغییر و اصلاح به دنبال تغییر هویت نظام جمهوری اسلامی است که متأسفانه برخی نیز در داخل آن حرف‌ها را تکرار می‌کنند. مردم نشان دادند که از بعضی از سردمداران این جریان عبور کردند و آنها دیگر جایگاه چندانی ندارند و آنهایی که سیاست‌های دشمن را در چهارچوب تغییر قانون اساسی دنبال می‌کنند در جهت از بین بردن هویت جمهوری اسلامی ایران هستند.

جستجو
آرشیو تاریخی