فوتبال ایران و جهان

جدال تاتنهام- لیورپول در لیگ برتر انگلیس
جنگ شکست ناپذیرها
تاتنهام و لیورپول، از ساعت 20 امشب در لیگ برتر انگلیس به مصاف هم می‌روند؛ دو تیمی که در بازی حساس امشب در شمال لندن به‌دنبال حفظ روند شکست‌ناپذیری خود در لیگ هستند. اسپرزها هفته گذشته در دربی شمال لندن به تساوی با ارزش 2-2 مقابل آرسنال دست یافتند اما چون از جام اتحادیه انگلیس کنار رفته‌اند، وسط هفته بازی نکردند. در حالی که لیورپول با پیروزی 3-1 مقابل لسترسیتی به یک‌هشتم نهایی جام اتحادیه رسید. آنگه پوستکوغلو روی نیمکت داغ تاتنهام کاری کرد که هیچ‌یک از آنتونیو کونته، ژوزه مورینیو و نونو اسپیریتو سانتو در این تیم نکرده بودند و از زمین دشمن با امتیاز برگشت در حالی که آرسنال دو‌بار از اسپرز جلو افتاد اما تاتنهام با دو پاس گل جیمزمدیسون با گل‌های سون هئونگ مین به روند سه باخت پیاپی‌اش در ورزشگاه امارات پایان داد. جای شک نیست شاگردان پوستکوغلو سزاوار نتایج خوب این فصل بوده‌اند. ضمن اینکه مقابل توپچی‌ها هم به رکورد زدن حداقل دو گل در تمام بازی‌های لیگ زیر نظر مربی استرالیایی ادامه دادند. پیش از این فقط سه مربی، کارلو آنچلوتی، پپ گواردیولا و کریگ شکسپیر توانسته بودند در شش بازی ابتدایی تیم‌شان در لیگ برتر شاهد زدن حداقل دو گل باشند، هرچند با‌توجه به پیروزی هفته گذشته لیورپول و برایتون، تاتنهام از رده دوم به چهارم سقوط کرده است. تاتنهام که در مرحله قبلی جام اتحادیه در ضربات پنالتی به فولام باخته و استراحت کرده حالا باید مقابل تیم سرحال یورگن کلوپ فکری به حال دفاع خود کند که در سه بازی آخرش پنج گل خورده است. قرمزها در آغاز فصل هواداران خود را امیدوار کرده‌اند که تیم کلوپ برای دومین بار اوج بگیرد و چهارشنبه شب برای چهارمین‌بار پیاپی 3-1 پیروز شدند. لیورپول که در رقابت‌های مختلف هفت برد متوالی داشته، با برد هفته گذشته به رده دوم جدول لیگ برتر پشت سر منچسترسیتی قرار گرفت که همه بازی‌هایش را برده است. تیم کلوپ در حالی به پایتخت می‌رود که در هشت بازی خارج از خانه آخرش در لیگ برتر و همچنین 19 مسابقه پیاپی شکست نخورده است.


بارسلونا متهم به پرداخت رشوه شد!
پنجشنبه یک حکم جنجالی توسط دادگاه اسپانیا منتشر شد و باشگاه بارسلونا با حکم قاضی به پرداخت‌های غیرقانونی رشوه به کمیته داوران متهم شده است. با این حکم، آخرین مانع محاکمه باشگاه بارسلونا (برای پرداخت‌های غیرقانونی بارسلونا به خوزه ماریا انریکز نگریرا، نایب رئیس سابق کمیته داوران اسپانیا) برداشته شد. قاضی خواکین آگیره لوپز حکم داد که به دلیل پرداخت غیرقانونی 7.7 میلیون یورویی بارسلونا به نگریرا بین سال‌های 2001 تا 2018، دادگاه برگزار خواهد شد و بازرسان می توانند تحقیقات خود را در این مورد آغاز کنند. بارسلونا ادعا می‌کند که این پرداختی برای دریافت اطلاعات فنی بوده است. خود باشگاه و همچنین رؤسای سابق جوزپ ماریا بارتومئو، ساندرو روسل و پسر نگریرا خاویر انریکز در لیست متهمان قرار گرفته‌اند. در صورت مجرم شناخته شدن، مجازات این افراد بین سه تا شش سال زندان خواهد بود. باشگاه بارسلونا در صورت متهم شدن از تجارت به عنوان یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای تعلیق خواهد شد که این اتفاق، این باشگاه 124 ساله را به ورشکستگی خواهد کشاند.


کار بلانکو و استقلال در فیفا گیر کرد!
گوستاوو بلانکو که از حدود 10 روز قبل به ایران آمده و در تمرینات استقلال حاضر شد، مشکلاتی در امر قرارداد و اقامت خود داشت. او بعد از جلسه با مدیران استقلال اما به تفاهم‌هایی دست یافت و حالا کارش را در جمع شاگردان جواد نکونام جلو می‌برد اما مسأله مهم درباره مهاجم آرژانتینی این است که قرارداد او هنوز در سازمان لیگ ثبت نشده و این موضوع مستلزم باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال است. پنجره آبی‌ها به خاطر شکایت شاهین بوشهر در ماجرای حق رشد محمد محبی و مهدی قایدی به فیفا بسته است. در این خصوص باشگاه استقلال طی نامه خود به مقامات فدراسیون جهانی از انحلال باشگاه شاهین صحبت کرده بودند اما چند روز قبل باشگاه شاهین با انتشار بیانیه‌ای و البته تصاویر کارت بازیکنان خود در فضای رسانه‌ای ادعای استقلال درباره انحلال باشگاه بوشهری را رد کرد. از این رو مقامات استقلال، منتظر پاسخ فدراسیون جهانی فوتبال در این ماجرا هستند. استقلالی‌ها منتظرند فیفا جواب نامه‌ای را که در آن قید کرده بودند شاهین انحلال یافته، بدهد. مسئولان استقلال پیگیری مجددی در این خصوص داشته‌اند تا حتی اگر رأی فیفا در این ماجرا باز هم پرداخت پول توسط باشگاه استقلال به شاهین بود، سریعاً مبلغ مذکور را پرداخت کنند و پنجره نقل و انتقالاتی‌شان باز شود و بتوانند قرارداد بلانکو را ثبت کنند و مجوز بازی او را بگیرند. استقلال طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ باید روز 15 مهرماه در رفسنجان مقابل مس قرار بگیرد اما با توجه به صعود احتمالی تیم ملی امید به نیمه‌نهایی المپیک آسیایی هانگژو بازی آبی‌پوشان به احتمال فراوان معوق خواهد شد. همین امر می‌تواند اتفاق خوبی برای بلانکو باشد، چراکه زمان باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال مشخص نیست و در صورت لغو بازی، فرصت بیشتری در اختیار مدیران باشگاه خواهد بود تا قرارداد این مهاجم آرژانتینی ثبت شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی