واکنش سرمربی ژیمناستیک ایران بعد از تاریخ‌سازی شاگردش

الفتی روی غیرتش مدال گرفت

مهری رنجبر
خبرنگار

رضا خیرخواه، سرمربی تیم‌ملی ژیمناستیک، شاهکار مهدی الفتی را نتیجه غیرت شاگردش می‌داند. ژیمناست ایران در فینال پرش خرک بازی‌های آسیایی و رقابت با ژیمناست‌های برتر آسیا با مجموع امتیاز783/14نایب قهرمان شد تا اسمش در لیست تاریخ‌سازان ورزش ایران نوشته شود، آن‌هم بعد از 80 سال. رضا خیرخواه، سرمربی تیم‌ملی ایران خوشحال است که شاگردانش کم نیاوردند و با غیرت درخشیدند:«ما 7-6 سال برای این مدال برنامه‌ریزی کرده بودیم. هرچند وسیله استاندارد ژیمناستیک در ایران نداریم، مدال نقره هم روی غیرت و تعصب مهدی به دست آمد. حتی بقیه بچه‌ها هم خوب کار کردند. سطح ژیمناستیک ایران اصلاً با بقیه کشورها قابل مقایسه نیست. حتی خسرو‌نژاد و حمیدی هم در قهرمان قهرمانان با هفتمی و دهمی نتایج خوبی گرفتند.» به گفته خیرخواه، الفتی تنها 30 دهم برای مدال طلا کم آورد:«اگر مهدی در حرکت دوم یک قدم برنداشته بود، 30 دهم اضافه می‌شد. البته بگویم رقیب ژاپنی مهدی خیلی قدر و قهرمان المپیک است. در واقع الفتی شاهکارش را در رقابت با قهرمانان دنیا رقم زد. او در فینال نمایش تماشایی داشت.»
سرمربی تیم‌ملی درباره حذف احمد کهنی می‌گوید:«متأسفانه کهنی به دلیل اشتباهاتی به فینال نرسید، اگر می‌رسید شک نکنید مدال می‌گرفت. بعضی مواقع اشتباهاتی رخ می‌دهد که سال‌ها بابت آن افسوس می‌خوری.»
او معتقد است اگر مشکلات مدیریتی فدراسیون نبود، ژیمناست‌ها با شرایط بهتری مسابقه می‌دادند:«بچه‌های ما قبلاً 15 مدال در قهرمانی آسیا و در ورلدکاپ مدال گرفته بودند، همین پشتوانه خوبی بود، از طرف دیگر بچه‌ها آماده به بازی‌های آسیایی رسیدند و اگر شرایط ناهماهنگی مدیریتی فدراسیون پیش نمی‌آمد، وضعیت بهتر می‌شد. نبود لایسنس شرایط بچه‌ها را سخت کرد اما به لطف خدا و همکاری خانم درگاهی حل شد که جای تشکر دارد، هم از او و هم از حقدادی رئیس فدراسیون.»
او با این شرایط سهمیه المپیک را دور از دسترس شاگردانش نمی‌داند:«اگر از همین امروز برنامه‌ریزی کنیم و مشکلات فدراسیون نیز حل شود، شک نکنید بچه‌های ما سهمیه المپیک پاریس را هم می‌گیرند. ما حتی برای المپیک توکیو هم شانس سهمیه داشتیم که شیوع کرونا رقابت‌های جمهوری‌آذربایجان را نصفه‌نیمه گذاشت و دست کیخا به سهمیه نرسید. حالا هم اگر فدراسیون آرامش داشته باشد، با سرمایه‌گذاری خوب، ژیمناستیک سهمیه می‌گیرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی