عمری بی‌حال، امیری و ترابی مصدوم و سرلک محروم

دغدغه‌های یحیی مقابل الدحیل

پرسپولیس که خود را برای بازی در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا مقابل الدحیل آماده می‌کند، دیروز تهران را به مقصد دوحه ترک کرد. شاگردان یحیی گل‌محمدی در حالی راهی قطر شده‌اند که محمد عمری بازیکن این تیم که در اردوی تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی هانگژو به‌سر می‌برد، پس از بازی مقابل تایلند دچار افت فشار و به بیمارستان منتقل شد. اتفاقی که دیروز هم برای این بازیکن رخ داد و عمری بار دیگر دچار افت فشار شد و در هتل محل اقامت تیم ملی امید، تحت نظر پزشکان قرار گرفت با این حال، عمری هم به سوی اردوی پرسپولیس پرواز کرد تا جمع سرخ‌ها، جمع شود. او بامداد امروز به دوحه رسید و کادرفنی سرخپوشان با توجه به شرایط فیزیکی‌اش، درباره وضعیت او تصمیم‌گیری خواهد کرد.

سرخ‌ها بدون 3 بازیکن اصلی
اما به غیر از عمری که بازی کردن او چه برای پرسپولیس و چه تیم امید در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، وضعیت چند بازیکن دیگر قرمزها نیز برای بازی مقابل تیم قطری مشخص نیست. سرخپوشان پایتخت، در حالی عصر پنجشنبه آخرین تمرین خود را قبل از سفر به قطر در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار کردند که خبری از وحید امیری و مهدی ترابی، دو بازیکن این تیم که در دیدار برابر النصر مصدوم شدند، نبود. ترابی در چند روز اخیر فقط در حال مداوای مچ مصدوم خود بود و حتی به صورت انفرادی نیز تمرین نکرد و امیری هم که درباره او اعلام شده بود حدود یک ماه دور از میادین خواهد بود. هر چند که علیرضا بیرانوند دروازه بان پرسپولیس در برنامه «فوتبال برتر» مدعی شد امیری به بازی با الدحیل خواهد رسید! با این حال، یحیی آنها را به قطر برده تا شرایط‌‌شان را تا آخرین روز بسنجد. با این اوصاف، سؤال اینجاست؛ «در حالی که میلاد سرلک هم به خاطر اخراج در بازی با النصر محروم است، شرایط پرسپولیس، بدون او، ترابی و امیری، چگونه خواهد بود؟» بازیکنانی که غیبت آنها، قطعاً چالش‌هایی را برای گل‌محمدی ایجاد خواهد کرد.
 
نبیل، شگفتانه یحیی در دوحه؟
اما در حالی که پرسپولیس بعد از شکست دو گله برابر النصر، نیاز مبرمی به برد مقابل الدحیل دارد، گل‌محمدی هم مجبور است دست به تغییراتی در ترکیب خود بزند و این احتمال وجود دارد که از یک شگفتانه در جمع نفرات خود بهره ببرد و آن استفاده از نبیل باهویی در این مسابقه است. مهاجم سوئدی‌ای که بعد از کش‌وقوس‌ها و البته حواشی فراوان به جمع سرخپوشان پیوست و برای اولین‌بار قرار است در فهرست این تیم حضور پیدا کند و امیدوار به آن است بتواند اولین حضورش را در ترکیب پرسپولیس در سفر به قطر تجربه کند، اما در شرایطی که قرمزها به احتمال زیاد، زوج خط حمله‌شان در بازی با النصر یعنی امیری و عمری را در اختیار ندارند و شهاب زاهدی تنها مهاجم تخصصی در دسترس گل‌محمدی محسوب می‌شود، ممکن است باهویی حتی در ترکیب اصلی هم قرار گیرد؛ بازیکنی که فصل گذشته عضو القطر بود و در لیگ ستارگان قطر به میدان می‌رفت و آخرین مسابقه‌اش را هم 12 شهریور در امیرکاپ برابر الغرافه انجام داد.

 

درخشش ستاره الدحیل با یک سوپرگل

یکی از زیباترین گل‌های این هفته لیگ ستارگان قطر، در بازی الدحیل و المرخیه ثبت شد. جایی که فیلیپه کوتینیو ستاره برزیلی الدحیل، با یک ضربه ایستگاهی فوق‌العاده همه چشم‌ها را به خود خیره کرد. او با زدن این سوپرگل و گرفتن یک پنالتی تنها در 45 دقیقه حسابی برای حریفان خط ونشان کشید و نشان داد که آماده و سرحال به ترکیب تیمش بازگشته است. حالا یحیی گل‌محمدی که در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا باید راهی برای مهار ستاره‌های پرتعداد النصر پیدا می‌کرد این هفته هم باید به سراغ راه‌های مهار کوتینیو و هم‌تیمی‌هایش برود. هم‌تیمی‌هایی که در میان آنها نام اولونگا هم دیده می‌شود. باید منتظر ماند و دید که کادرفنی پرسپولیس این بار مقابل ستارگان حریف چکار خواهد کرد و چه تدابیری برای مهار آنها خواهد اندیشید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی