آرامش بعد از طوفان را مدیون خانواده‌ام هستم

جاور: بعد از مدال فقط به دخترم فکر کردم

فائزه زمانی
خبرنگار

 مهسا جاور، ستاره تیم‌ملی روئینگ در بازی‌های آسیایی هانگژو بود. او بعد از مادر شدنش مدت‌ها از قایقرانی دور بود، اما برگشت و در بازگشتی جانانه به ورزش قهرمانی، کیلومترها دورتر از دخترش در آب‌های هانگژو پارو زد و با 2 نقره از تمام نشدن‌ها سربرگرداند. مادر قایقران حالا دست‌بردار نیست و به گفته خودش با همین فرمان ادامه می‌دهد تا این‌بار بال آرزوهایش را تا مرزهای المپیک پاریس بگشاید.
او حالا خوشحال است که توانسته جواب اعتماد فدراسیون و کادر فنی را به خوبی بدهد:«من مدتی طولانی بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا از قایقرانی دور بودم، اما برگشتم و این مدال را مدیون اعتماد رئیس فدراسیون و مربی‌ام هستم که من را با انگیزه‌ای مضاعف برگرداندند، خوشحالم که با این دو مدال توانستم جواب زحمات و اعتمادشان را بدهم.»
جاور به گفته خودش بعد از کسب مدال به اولین چیزی که فکر کرده، دخترش بوده است:«اولین چیزی که بعد از رد کردن خط پایان به آن فکر کردم این بود که جواب دوری‌ها از دخترم و دلتنگی‌هایم را گرفتم و خوشحال بودم از اینکه با دست پر به کنارش برمی‌گردم.»
او اذعان داشت که در این مسابقات زور قایقرانان ایرانی به چینی نمی‌رسید:«چینی‌ها در رشته ما تنها کشور آسیایی هستند که در مسابقات جهانی و المپیک حرف برای گفتن دارند و حتی مدال می‌گیرند، اما ما هنوز یک‌هزارم تجهیزات کشورهای آسیایی و چین را نداریم. چینی‌ها در هر شهر امکاناتی 10 برابر مجهزتر از ما دارند. در این مسابقات هم با توجه به میزبانی، با تمام قوا و با قایقرانانی که تازه در مسابقات جهانی سهمیه المپیک پاریس را گرفته بودند، شرکت کردند. با این حال رقابت خوبی با آنها داشتیم اما واقعاً زورمان به آنان نمی‌رسید.»
نایب قهرمان بازی‌های آسیایی این 2 مدال را مدیون پدر و مادرش می‌داند:«انسان وقتی می‌خواهد به چیزی برسد باید چشمش را روی یکسری چیزهای دیگر ببندد. دوری از دخترم و دلتنگی از او سخت بود، قطعاً برای دخترم حتی سخت‌تر از من بوده ولی به کمک پدر و مادرم که در این یکی، دو سال همه‌جوره پشتیبانم بودند، این موضوع را کنترل کردم. حالا این مدال و آرامش بعد از طوفان را مدیون خانواده‌ام هستم.»
جاور بعد از درخشش در این مسابقات، این‌بار خود را برای حضور در المپیک پاریس آماده می‌کند:«ما با همین فرمان پا در مسیر کسب سهمیه المپیک می‌گذاریم. با انگیزه بهتر خود را برای انتخابی المپیک آماده کرده و به امید خدا بلیت پاریس را رزرو می‌کنیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی