دنیس اکرت گلزن ایرانی‌تبار لیگ بلژیک

ایران تیم خیلی خوبی است

یکی از بازیکنان چند ملیتی که اخیراً نامش در فوتبال ایران مطرح شده، دنیس اکرت مهاجم یونیون سن‌ ژیل است که در حال حاضر با پنج گل، دومین گلزن برتر لیگ فوتبال بلژیک محسوب می‌شود. این بازیکن ۲۶ ساله که پدری ایرانی و مادری اسپانیایی- آلمانی دارد، به‌عنوان اولین میهمان فصل جدید برنامه «فوتبال ۱۲۰»، گفت‌و‌گویی تصویری داشت و در ابتدا گفت: «فقط می‌توانم به فارسی سلام بدهم و بگویم چطوری؟»
اکرت ادامه داد: «پدر من ایرانی است و به ایران هم آمده‌ام. آخرین‌بار هم ۶-۵ سال قبل به ایران آمدم و به تهران رفتم. در تهران به یک پارک رفتم!»
او درباره شرایط خودش در یونیون سن‌ژیل توضیح داد: «تیم ما خیلی خوب کار می‌کند و من هم توانسته‌ام پنج گل بزنم. در لیگ اروپا نیز دو گل زده‌ام. امیدوارم همین جور بتوانم ادامه بدهم. البته یک صدمه خیلی ساده عضلانی دارم ولی خوب می‌شوم. هنوز نمی‌دانم به بازی با لیورپول می‌رسم یا خیر اما امیدوارم این اتفاق بیفتد.»
اکرت درمورد میزان شناخت خود از فوتبال ایران، عنوان کرد: «با تیم ملی ایران آشنایی دارم و بازی‌های ملی را دنبال می‌کنم. بازیکنان خیلی خوبی در سطح اروپا دارد که چند نفر از آنها را دیده‌ام. ایران تیم خیلی خوبی است و ملت جالبی دارد.»
او درمورد اینکه با توجه به ایرانی بودن پدرش آیا تاکنون به حضور در لیگ ایران یا تیم ملی فکر کرده است، پاسخ داد: «خیلی از افراد درمورد بازی کردن در ایران از من سؤال می‌کنند. همان‌گونه که گفتم، فعلاً به این موضوع فکر نمی‌کنم بلکه روی باشگاه تمرکز داشته و سعی دارم در بازی‌های باشگاهی بهترین کیفیت را از خودم نشان بدهم. سایر مسائل به من مربوط نمی‌شود بلکه مربی تیم ملی تصمیم می‌گیرد مناسب این تیم هستم یا خیر.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی