مزایده کم‌سابقه اموال تملیکی هرمزگان در آستانه برگزاری است

فراخوان گسترده برای فروش مزایده‌ای کالاهای متروکه بنادر هرمزگان

 بندرعباس- عضو هیأت مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: برای تعیین‌تکلیف سریع کالاهای متروکه در هرمزگان، برگزاری مزایده فوق‌العاده اموال تملیکی این استان به تصویب هیأت مدیره این سازمان رسید.
سعید غلامی‌باغی افزود: همه هموطنان از ۲۰ تا ۲۵ مهر‌ماه می‌توانند به پایگاه اینترنتی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی مراجعه کرده و از خودروهای سواری، ماشین‌آلات راهسازی و کالاهایی که در این مزایده فوق‌العاده عرضه خواهد شد مطلع شوند.
وی ادامه داد: بخش دیگری از کالاها که قابل استفاده نبوده و فاسد شده باشند با همکاری مدیریت پسماند استان و دستوری که استاندار هرمزگان در این خصوص صادر کرده‌اند بی‌درنگ امحا خواهند شد.
عضو هیأت مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی یادآور شد:‌ پس از بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از بندر شهید رجایی، نشستی در ۱۸ شهریور‌ماه در هیأت دولت برگزار و بین سازمان‌ها و اداره‌های مختلف تقسیم کار انجام شد و هر کدام از این اداره‌ها و نهادها متناسب با مصوبات و دستورهای معاون اول رئیس‌جمهور اقداماتی انجام می‌دهند.
غلامی‌باغی اظهار کرد: مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و اعضای هیأت مدیره به همراه ۱۳ مدیرکل استانی در ۱۹ شهریور‌ماه برای هم‌اندیشی و تقویت نیروی انسانی و هم‌افزایی لازم به این استان آمده و بازدیدی از بندرهای هرمزگان انجام دادند و تقسیم کار خوبی انجام شد.
وی بیان کرد: نیازهای اولیه برای اجرای دستورهای معاون اول رئیس‌جمهور مشخص و پیش‌بینی شد و از روز گذشته هم مجدداً نشست‌هایی با حضور هیأت مدیره در بندر شهید رجایی برگزار شده است.
غلامی‌باغی افزود: فرایند انتقال و تعیین‌تکلیف کالاها سرعت‌بخشی خوبی خواهد داشت و امیدواریم در ماه‌های آینده همه کالاهای متروکه از بندر شهید رجایی و باهنر تخلیه شده و جریان ورود و خروج کالا در این بنادر تسریع شود.
وی یادآور شد: پس از دستور معاون اول رئیس‌جمهور، تیم عملیاتی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در هرمزگان تقویت و تیمی از تهران به اداره‌ کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان اضافه شد که هدف اول در آن مقطع زمانی کانتینرها و کالاهایی بودند که خُرد و پردردسر محسوب می‌شدند.
عضو هیأت مدیره و معاون بهره‌برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی افزود: این کالاها از نظر تعداد پرونده و قبض انبار بسیار فراوان و از نظر کانتینر محدود بودند که شامل ۱۸۶ کانتینر متعلق به سال‌های قبل از ۹۶می‌شد.
وی یادآور شد: اکنون روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ کانتینر مربوط به سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ از بندر شهید رجایی خارج می‌شود که امیدواریم بتوان به خروج روزانه نزدیک به ۵۰۰ کانتینر رسید و برای سرعت بخشیدن به این کار طرح دیگری هم مدنظر است.
جستجو
آرشیو تاریخی