صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

العربی الجدید
قطر

روز یکشنبه صدها شهرک‌نشین به مسجد الاقصی در قدس اشغالی هجوم بردند و نیروهای اشغالگری که در این مکان حضور داشتند نیز به جای اینکه مانع خشونت آنها شوند، 3 فلسطینی را دستگیر کردند. آنها همچنین مانع از ورود مسلمانان به مسجد الاقصی شدند. این اقدام با واکنش بسیاری از کشورهای مسلمان روبه‌رو شد و از جمله اردن که ریاست این مکان مقدس را در دست دارد، خواهان پایان اشغالگری شد.

 

نوداچلند
آلمان

اورسلا فون درلاین به عنوان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا بهتر است استعفا دهد زیرا وظیفه اصلی این نهاد در این شرایط انطباق مسائل جدید با قوانین اتحادیه اروپا است اما او با نادیده گرفتن اصول اروپایی دعوت نخست‌وزیر فاشیست ایتالیا را برای جلوگیری از ورود پناهجویان به اروپا پاسخ داده و به این کشور رفته است. این دقیقاً یعنی اعلام نقض قوانین اروپا و نادیده گرفتن مسائل انسانی.

 

 چاینا دیلی
چین

نخست‌وزیر چین در سخنان روز یکشنبه خود بر توسعه همکاری‌ها با آسه آن تأکید کرد. بنا بر اخبار و گزارش‌ها چین اکنون کاملاً آماده است تا مبادلات بازرگانی با آسه آن را افزایش دهد. این در حالی است که میزان مبادلات بازرگانی چین و آسه آن در سال 2022 معادل 975.3 میلیارد دلار بود که نسبت به قبل حدود 11.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی