صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

یک فروند اف- 35 امریکا سقوط کرد
رسانه‌های امریکایی از بروز حادثه برای یک فروند جنگنده رادارگریز نسل جدید اف-۳۵ ارتش این کشور در حین پرواز و مفقود شدن آن بعد از خروج خلبان با صندلی نجات خبر دادند. این جنگنده متعلق به پایگاه هوایی بیوفورت در کارولینای جنوبی یگان تفنگداران دریایی بود که حین پرواز عادی دچار حادثه اضطراری نامشخصی شد که در پی آن خلبان مجبور به خروج با صندلی نجات شد. سال گذشته میلادی نیز یک فروند جنگنده اف-۳۵ ارتش امریکا در اثر حادثه‌ای مجبور به فرود اضطراری در پایگاهی در تگزاس شد.

 

فرود پهپاد ناشناس در بلغارستان
وزارت دفاع بلغارستان اعلام کرد، یگان ویژه‌ای را برای بررسی و غیرفعال کردن هواپیمای بدون سرنشین حامل مواد منفجره که عصر یکشنبه در تفرجگاهی در «تیولنوو» در دریای سیاه فرود آمده، اعزام کرده است. به گزارش رویترز، بیانیه وزارت دفاع بلغارستان تأکید کرده است، این تیم که اعضای آن از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند، به درخواست فرمانداری منطقه‌ای اعزام شده است و پس از بازرسی پهپاد، درباره تعیین تکلیف کردن آن تصمیم‌گیری می‌کند. این پهپاد روی صخره‌ها در کنار قایق‌های پهلو گرفته در تیولنوو پیدا شده است.

 

امریکایی ها: بایدن نمی‌تواند دور دوم را تمام کند
نتایج نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز/ یوگاو نشان می‌دهد اگر جو بایدن برای بار دوم رئیس‌جمهور امریکا شود، تنها ۳۴ درصد فکر می‌کنند او تا پایان دوره‌اش رئیس‌جمهور خواهد ماند و ۴۴ درصد معتقدند او پیش از پایان دوره‌اش کاخ سفید را ترک خواهد کرد و ۲۲ درصد هم مطمئن نیستند. به گزارش «آکسیوس»، در مقایسه با آمار و ارقامی که نسبت به جو بایدن حاصل شده، ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان فکر می‌کنند که اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق امریکا در انتخابات ۲۰۲۴ پیروز شود، دوره ریاست‌جمهوری خود را به‌طور کامل سپری خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی