صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

افشای نقش امریکا در بحران اردوگاه عین الحلوه

روزنامه الاخبار لبنان با انتشار سندی فاش کرد درگیری‌های داخل اردوگاه «عین الحلوه» در لبنان بر اساس طرح امریکا به راه افتاده است.
به گزارش ایسنا، اسنادی که این روزنامه لبنانی منتشر کرده، شامل مکاتبات یک سفارتخانه عربی در بیروت با حکومت کشورش درباره تحولات اردوگاه عین‌الحلوه است و نشان می‌دهد که اتفاقات این اردوگاه در چهارچوب یک طرح و پروژه امریکایی رقم خورده است. در این سند آمده است: «مدتی است که امریکا مقدمات اولیه را برای برچیدن اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان انجام داده، چراکه این اردوگاه عنوان اصلی آوارگان فلسطینی دور از وطن است. این روند توسط رهبران نظامی و افسران اعزامی واشنگتن به لبنان در سال‌های اخیر آغاز شد.»
طبق این سند، ژنرال جوزف ووتل، فرمانده وقت فرماندهی مرکزی امریکا در سفری در سال 2018 از فرماندهی ارتش لبنان درخواست کرده است که امکان بازدید میدانی از اطراف اردوگاه عین‌الحلوه را برایش فراهم کنند که درخواست وی مورد پذیرش فرماندهی ارتش لبنان قرار می‌گیرد و بدین ترتیب وی در منطقه‌ای در نزدیکی اردوگاه عین‌الحلوه حاضر شد. ووتل در جریان این بازدید سؤالات مشکوکی را درباره موقعیت جغرافیایی اردوگاه، تعداد آوارگان مستقر در آن و... پرسیده است و سپس مشخص شد که وی نقشه دقیقی را از این اردوگاه به همراه دارد.
در پایان این سند به نقل از منابع امنیتی مطلع آمده است که تنش‌ها و درگیری‌های گاه و بی‌گاه در اردوگاه عین الحلوه به دستور سرویس‌های امنیتی عربی و امریکایی صورت می‌گیرد تا تعدادی از آنها را در جامعه لبنان ادغام کرده و برخی دیگر را به کشورهای دیگر اعزام کنند تا این کشورها با هماهنگی رژیم صهیونیستی به آنها تسهیلات ارائه دهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی