مرور

دانش‌آموزان و دانشجویان تهرانی کارت بلیت با 50درصد تخفیف می‌گیرند
دانش‌آموزان و دانشجویان در تهران طبق مصوبه شورای شهر جزو اقشار خاص محسوب شده و می‌توانند از تخفیف در پرداخت نرخ کرایه اتوبوس و مترو بهره‌مند شوند.
به گزارش ایسنا، بر این اساس دانش‌آموزان و دانشجویان از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند می‌شوند. فرد متقاضی مبلغ ۱۵۰ هزار تومان پرداخت می‌کند و کارت بلیت، ۳۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود. دانش‌آموزان و دانشجویان با ارائه مدارک مورد نیاز می‌توانند این کارت را دریافت کنند. اعتبار این کارت‌ها از تاریخ صدور یک‌ساله است و کارت‌هایی که مبلغ دارند تنها یک بار در سال شارژ می‌شوند. امکان صدور المثنی برای این کارت‌ها وجود ندارد و پس از پایان یک سال می‌توان دوباره برای دریافت کارت جدید اقدام کرد.

امسال کودکان کار
 در ۳۴ مرکز «پویا شهر» درس می‌خوانند
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از آماده‌سازی و برنامه‌ریزی ویژه برای آموزش و تحصیل کودکان کار در ۳۴ مرکز «پویا شهر» در آستانه سال جدید تحصیلی خبر داد.
به گزارش ایسنا، احمد احمدی‌صدر گفت: این خدمات در دو محور اجرا خواهد شد. بخشی از کودکان کار و آسیب‌دیده اجتماعی که به دلایل مختلفی از تحصیل بازمانده‌اند، می‌توانند با مراجعه به مراکز «پویا شهر» به تحصیل خود ادامه دهند و سپس بعد از اینکه بتوانند دوره تکمیلی تحصیلی را با موفقیت پشت‌سر بگذارند، وارد مدارس دولتی می‌شوند. محور دوم فعالیت مراکز «پویا شهر» به برگزاری کلاس‌های تقویتی و آموزشی اختصاص دارد و دانش‌آموزان آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی که از لحاظ آموزشی دچار ضعف هستند، می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند. وی افزود: از دیگر خدمات این مراکز در آستانه مهر ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی برای برگزاری کلاس‌های سوادآموزی است تا خانواده‌های کودکان کار و خیابان (کودکان ایران) که سواد خواندن و نوشتن ندارند، از تحصیل برخوردار شوند و با باسواد شدن بتوانند به تحصیل کودکانشان نیز کمک کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:
بیمه دهک‌های ششم و هفتم هم رایگان می‌شود
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، از رایگان شدن حق بیمه دو دهک دیگر با حمایت خیرین خبر داد.
به گزارش مهر، محمدمهدی ناصحی، در حاشیه نشست مشترک با رئیس سازمان امور اجتماعی، گفت: دهک‌های اول تا پنجم، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و دهک‌های ششم تا نهم بابت استفاده از خدمات بیمه سلامت حق بیمه پرداخت می‌کنند.
ناصحی خاطرنشان کرد: شاید برخی از افراد جامعه در دهک‌های ششم تا نهم، نتوانند همین حق بیمه را پرداخت کنند. قطعاً برای آن دسته از افراد جامعه که دچار بیماری‌های هزینه بر هستند، پرداخت همین حق بیمه با تخفیف‌هایی که قائل شده‌ایم نیز سخت است که قرار شده با کمک خیرین، در مناطق کمتر برخوردار، برای بیمه دهک‌های ششم و هفتم، حمایت‌هایی صورت گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی