وزیر علوم:

دانشگاه خواجه نصیر تجمیع و املاک آن تهاتر می‌شود

وزیر علوم از تصویب طرح تجمیع دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این طرح در سفر ریاست جمهوری به استان تهران جزو مصوبات دولت سیزدهم قرار گرفت ضمن اینکه به دانشگاه خواجه نصیر نیز اجازه تهاتر داده شد.
به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی گل، در مراسم معارفه و تودیع رئیس جدید و پیشین دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، افزود: این دانشگاه می‌تواند ملک خود را به جای اینکه بفروشد و پول آن را به خزانه دولت واریز کند، به یک مجری پروژه یا شرکتی که کار ساخت و ساز انجام می‌دهد واگذار کند. وی خاطرنشان کرد: برنامه تهاتر املاک دانشگاه خواجه نصیر یک الگو برای دانشگاه‌های دیگر شد و سایر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند از این برنامه الگوبرداری کنند.
وزیر علوم گفت: یکی از پیگیری‌هایی که ما در دانشگاه خواجه نصیر برای اجرای مصوبات داشتیم این بود که برای اجرای مصوبه تجمیعی که رئیس جمهور تصویب کرد باید با استاندار هماهنگ می‌شدیم که البته جلسه‌ای در این زمینه برگزار شد و استاندار نیز برای انجام تمامی خواسته‌های ما قول همکاری داد و برای این منظور زمینی متعلق به جهاد کشاورزی قرار است به دانشگاه خواجه نصیر واگذار شود. همچنین قول داده شد ساختمان‌هایی که قرار است تهاتر شوند در کمیسیون ماده ۵ از ارزش آموزشی به تجاری تبدیل شوند تا آورده زیادی برای دانشگاه داشته باشند.
زلفی گل درباره وضعیت بودجه دانشگاه‌ها نیز گفت: هر رئیس دانشگاهی که اراده کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد می‌تواند اعتبارات اختصاصی را اصلاح کند. برخی رؤسای دانشگاه به دلیل اینکه محجوب هستند پیگیری‌های لازم را انجام نمی‌دهند در نتیجه در بودجه نیز به مشکل برخورد می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنم رؤسای دانشگاه‌ها در این زمینه با جدیت وضعیت را پیگیری و بودجه‌ها را اصلاح کنند.
وی درباره علت تغییر ریاست این دانشگاه گفت: دکتر کریمی مزرعه شاهی، رئیس سابق دانشگاه خواجه نصیر به دلیل کسالت چند باری با بنده تماس گرفتند و تأکید کردند که به دلیل توصیه پزشکان باید از فعالیت‌های استرس‌زا دوری کنند، لذا امکان ادامه مدیریت دانشگاه را ندارند. به همین جهت تصمیم به ایجاد تغییر در پست ریاست دانشگاه گرفتیم.
جستجو
آرشیو تاریخی