صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

اخبار

تعیین‌ تکلیف اموال دپویی در گمرک
شهید رجایی
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه در بندر شهید رجایی 207 دستگاه خودرو وجود دارد که قرار شد اگر تا 10 روز آینده ترخیص نشود متروکه اعلام شود، گفت: 186 کانتینر متروکه تا پایان هفته تعیین تکلیف و از محدوده بندر شهید رجایی خارج می‌شود.
عبدالمجید اجتهادی در مورد بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از گمرکات بندرعباس و تأکید بر تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر کالاهای متروکه و رسوبی از این بندر، اظهار داشت: پس از بازدید‌ معاون اول رئیس‌جمهور، روز گذشته نشست مهمی بین مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در بندرعباس برگزار‌ و قرار شد ظرف یک هفته برنامه‌ریزی و نحوه اقدام برای تعیین‌تکلیف کالاهای متروکه و رسوب شده‌ که باید به سازمان اموال تملیکی داده شود، در دستور کار قرار گیرد.
مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: مشکل اصلی ای که وجود دارد این است که ‌تعداد کانتینرهایی که رسوب می‌کند، در مقابل حجم عظیم تجارت کانتینر‌ در سال، رقم قابل توجهی نیست، زیرا سالانه به میزان 2 میلیون TEU‌ (واحد سنجش حجم و شمارش کانتینر) کانتینر وارد بندر شهید رجایی می‌شود و الان 10 هزار کانتینر از سال‌ها قبل مانده است که 7800 کانتینر مربوط به اواخر سال 1401 و سال 1402 است که این کانتینرها در جریان تشریفات و فرایندهای گمرکی و ترخیص قرار دارند و در واقع متروکه حساب نمی‌شوند و اگر هم متروکه شوند عمدتاً توسط صاحبان کالا اعاده می‌شوند یا اگر مشکل ارزی داشته باشند، باید با بانک مرکزی حل کنند.

مسابقات ملی مهارت گوهرتراشی
عملیات اکتشافی گوهرسنگ در ۱۱‌استان کشور به‌منظور توسعه این صنعت در حال اجراست.
مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور به ایرنا گفت: طرح ملی توسعه سنگ گوهرسنگ از ۲ سال پیش ابلاغ شده است. در همین راستا مباحث مربوط به اکتشاف گوهرسنگ‌ها و آموزش تراش بازارمحور، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و فعالیت‌های پژوهشی و دانشی پیگیری می‌شود.
ابومحمد هاشمی ادامه داد: در جنوب استان کرمان موضوع مطالعاتی گارنت دمانتویید (یکی از گونه‌های کمیاب سنگ) است که باید از این ظرفیت بهره برد.
مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور با بیان اینکه آموزش‌های گوهرتراشی به متقاضیان ارائه می‌شود، گفت: ۲ هزار نفر آموزش‌های مهارتی گوهرتراشی را سپری کرده‌اند که ۵۰ درصد آموزش‌دیدگان جذب بازار کار می‌شوند.
هاشمی از برگزاری نخستین دوره مسابقات ملی آزاد مهارت گوهرتراشی خبر داد و افزود: با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای این دوره از مسابقات از ۹ تا ۱۱ آبان ماه امسال در شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود. همچنین زمان ارسال آثار در رشته‌های فست با دستگاه فست، رشته دامله و رشته کاروینگ تا پایان شهریورماه امسال است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی