صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبــار

بایدن: خسته شده‌ام
کتابی در دست چاپ است که می‌گوید بایدن به‌طور پنهانی اذعان کرده برای ادامه راه «احساس خستگی» می‌کند. به گزارش گاردین، فرانکلین فوئر، نویسنده امریکایی در «آخرین سیاستمدار: درون کاخ سفید جو بایدن و تقلا برای آینده امریکا» که تا 10 روز دیگر منتشر می‌شود، نوشت: «شخصیت و رفتار کلی بایدن بیانگر ضعف جسمانی و کسالت در قوای ذهنی‌اش بود که هیچ قرص یا رژیم ورزشی نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند. او گاهی در خلوت اقرار می‌کرد که احساس خستگی می‌کند.» براساس اطلاعات «پنگوئن رندوم هاوس»، انتشارات این کتاب، انتظار می‌رود صحبت‌های بایدن براساس گفته‌های مشاوران اطراف او باشد.

 

تحقیقات در مورد مرگ پریگوژین انجام نمی‌شود
روسیه به مقامات برزیل اطلاع داده است که «در حال حاضر» قصد ندارد مطابق با قوانین بین‌المللی در مورد سقوط هواپیمای ساخت شرکت برزیلی امبرائر که منجر به کشته شدن یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر شد، تحقیق کند. به گزارش رویترز، پیشتر مرکز تحقیقات و پیشگیری از سوانح هوایی برزیل، به منظور بهبود ایمنی هوانوردی گفته بود که اگر از آن دعوت به عمل آید و تحقیقات براساس قوانین بین‌المللی انجام شود، به تحقیقات تحت رهبری روسیه می‌پیوندد. این در حالی است که کمیسیون اروپا اعلام کرده، هنوز مطمئن نیست پریگوژین مرده باشد.

 

بمب افکن‌های سنگین امریکا در غرب آسیا
امریکا دیروز (چهارشنبه) به صورت جداگانه بمب افکن‌های بی-۱بی خود را برای رزمایشی مشترک با کره جنوبی و ژاپن مستقر کرد. به گزارش رویترز، این دهمین پرواز یک بمب افکن امریکایی در سال‌جاری میلادی محسوب می‌شود. کره و ژاپن همواره مدعی شده‌اند مورد تهدید کره شمالی هستند. حضور بمب افکن‌های امریکایی چند روز پس از آن صورت گرفته که تلاش کره شمالی برای پرتاب یک ماهواره شکست خورد.

جستجو
آرشیو تاریخی