صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد - ۰۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۴

دورنما

دیلی صباح
ترکیه

بریکس به عنوان یک بلوک اقتصادی جدید در حالی رو به گسترش است که در نشست اخیر خود یک پیام مهم برای جهان داشت: این بلوک می‌تواند بسیار مؤثر باشد و از همین رو روند عضویت کشورها در آن با سرعتی قابل توجه ادامه دارد. کشورهایی که در این دور به عضویت بریکس درآمدند، با توجه به اینکه هر کدام بازیگران اصلی در منطقه خود هستند، می‌توانند به این هدف کمک کنند.

 

گلف تایمز
قطر

تنش‌ها در شمال شرق سوریه که تحت کنترل کردهای این کشور است، شدت بیشتری گرفته و در جدیدترین حملاتی که در این منطقه صورت گرفت 22 نفر که در بین آنها 3 شهروند سوری نیز دیده می‌شدند، کشته شدند. درگیری‌های جدید عموماً بین کردها و شبه‌نظامیانی که اخیراً دوباره در شرق سوریه فعال شده‌اند، رخ می‌دهد. بین کشته شدگان این حمله نیز تعدادی مربوط به همین شبه نظامیان بودند.

 

وال استریت ژورنال
امریکا

عربستان پیشنهاد کرده است، بعد از توقف کمک‌ها به تشکیلات خودگردان، دیگر بار این کمک‌ها را از سر بگیرد. ریاض تأکید کرده، این اقدام، در راستای تلاش‌های عربستان برای برطرف کردن موانع موجود بر سر راه روابط دیپلماتیک با تل‌آویو انجام شده است. از همین رو نیز تشکیلات خودگردان در نظر دارد، بزودی هیأتی را به ریاض اعزام کند تا درباره این مسأله به مذاکره بنشینند.

 

ایندیپندنت
بریتانیا

قوانینی که اخیراً شهردار لندن تصویب کرده است، با مخالفت‌های گسترده روبه‌رو و باعث شده معترضان به این قوانین به خیابان آمده و علیه او تظاهرات کنند و لنز دوربین‌های شهری را رنگ کنند. بر اساس قوانین جدید، خودروهایی که تصاویر دوربین‌های شهری نشان دهد آلاینده هستند، جریمه‌های سنگین خواهند شد. شهرداری گفته است، این قانون با توجه به آلوده شدن هوای این شهر گرفته شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی