صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و هفت - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و هفت - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ارسلان کاظمی به بازی امروز ایران می‌رسد؟

المپیک ازساحل عاج می‌گذرد

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

تیم‌ملی بسکتبال امروز در ادامه رقابت‌های جام‌جهانی 2023 به مصاف تیم ساحل عاج می‌رود. ساحل عاجی که در صورت شکست آن، ایران به رفتن المپیک امیدوارتر می‌شود.
 شاگردان هاکان دمیر بعد از ثبت بدترین نتیجه تاریخ ایران در طول ادوار جام‌جهانی  -100 59 مقابل برزیل، امروز در روز چهارم بازی‌ها ساعت 13:15 برابر ساحل عاج قرار می‌گیرد.
 تیمی که مقابل اسپانیا با اختلاف 30 امتیاز 94 –     64باخته است ولی با توجه به تفاضل گل بهتر بالاتر از تیم ایران در جدول گروهG قرار گرفته است.
فیل‌ها قهرمان دو دوره رقابت‌های آفروبسکت هستند که هم‌اکنون در رتبه ۴۲ رنکینگ فیبا قرار دارند. آنها برای پنجمین‌بار راهی جام جهانی شده‌اند و وافسا فوفانا، گوی ادی، سلیمان دیاباته و مکسینس دادیئته، مت کاستلو و الکس پویترس نفراتی هستند که می‌توانند نقش مهمی در این بازی داشته باشند. در آن سوی میدان نیز ایران هم بازیکنان شاخصی چون حامد حدادی، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی و... دارد که مطمئناً بعد از بازی بدی که مقابل برزیل داشتند با تفکراتی تازه به مصاف ساحل عاج خواهند آمد تا با شکست این تیم بتوانند به کسب سهمیه المپیک امیدوارشوند. آنها می‌دانند که مسابقه بعدی برابر قهرمان جهان اسپانیا سخت است و نمی‌توان با نیروی جوان به برد مقابل آنها فکر کرد.
البته دیروز هم خبر بدی علاقه‌مندان به بسکتبال را نگران کرد که ارسلان کاظمی زیر سرم رفته است و درخصوص حضورش در بازی امروز با توجه به شرایط جسمانی‌اش باید منتظر نظر پزشک ماند. هرچند تیم از نظر روحی به‌واسطه جوانی‌اش افت کرده است ولی گفت‌و‌گوی جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال که در جاکارتاست، کمی روحیه‌های از دست‌رفته را به آنها بازگرداند. داوری ضمن تأکید بر توانایی‌های بازیکنان، از آنها خواست دیدار برابر برزیل را فراموش کرده و روی رقابت با ساحل عاج متمرکز شوند: «بازی برزیل را خاک کنید. جام جهانی برای ما از امروز شروع می‌شود. ارزش تک‌تک لحظات جام جهانی را بدانید که اسطوره‌ها از همین میدان‌ها ساخته می‌شوند.از حدادی و بقیه بزرگترهای تیم می‌خواهم به جوان‌ترها انرژی بدهند.
تجربه اول جام‌جهانی برای تعدادی از بازیکنان حساس‌تر است. پروسه‌ای که آغاز کردیم تا به جام‌جهانی رسیدیم را دست پر ادامه می‌دهیم و به هانگژو می‌رویم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی