صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و هفت - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و هفت - ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

افتتاح اماکن ورزشی کشتی با حضور قالیباف و هاشمی

یزدانی و ‌گرایی بازوبند پهلوانی گرفتند

 همزمان با پنجم شهریورماه و روز ملی کشتی، با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان، اماکن ورزشی، فرهنگی و اداری فدراسیون کشتی افتتاح شد. در ابتدای این مراسم علیرضا دبیر ضمن خیرمقدم گفت:
«یاد گرفتم که با کارم حرفم را بزنم و همیشه سعی کردم که خدا از من راضی باشد. مجموعاً 4 هکتار امکانات در اختیار کشتی‌گیران قرار گرفته است و کمپ تیم‌های ملی کشتی و مجموعه‌های افتتاح شده در دنیا تک هستند و هیچ جای دنیا حتی برای باشگاه‌های مطرحی همچون رئال مادرید و بارسلونا نیز این همه زیرساخت یکجا جمع نشده است و کار انجام شده می‌تواند الگویی برای سایر رشته‌های ورزشی باشد.» کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش هم بعد از او بیان کرد: «ما در المپیک ۱۷ دوره حاضر شده‌ایم. از مجموع مدال‌های ما کشتی ۶۲ درصد را به دست آورده است. یا در بازی‌های آسیایی که ۳۸ رشته اعزام می‌شوند حدود ۲۶ درصد مدال‌ها سهم کشتی بوده است. وقتی می‌گوییم سهم کشتی این مقدار است باید در بحث زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد. اقدامات فدراسیون کشتی به ما کمک زیادی می‌کند. در برنامه هفتم به کمک مجلس نیاز داریم. نیاز است از طرف ریاست مجلس به موضوع اعتبارات ورزشی توجه جدی شود. مسیری را هم دنبال کردیم تا از ظرفیت بخش خصوصی مخصوصاً قهرمانان و پیشکسوتان برای تأمین زیرساخت‌ها استفاده کنیم.»
 در ادامه این مراسم قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ضمن گرامیداشت روز کشتی، تختی را یک مرد بزرگ خواند: «تختی به عنوان جوانمرد، غمخوار مردم و قهرمانی واقعی در تاریخ ماندگار شد که امروز به نام این پهلوان و روز کشتی در جمع شما هستیم. اگر بنگرید، امروز کشورهایی که ورزش رو به رشدی داشته یا در اوج هستند، به همان نسبت اقتصاد رو به رشد یا در اوجی دارند. وقتی از کار جهادی صحبت می‌کنیم یعنی از ظرفیت‌های موجود رها شده استفاده شود که نمونه آن فدراسیون کشتی است که اتفاقاتی در آن رخ داده در حالی که ردیف بودجه‌ای به آن اضافه نشده بلکه با مروت، وقت گذاشتن و کار جهادی که صورت گرفت امروز توانسته‌ایم شاهد قهرمانان متعدد در حوزه کشتی فرنگی و آزاد باشیم که حاکی از تلاش شبانه‌روزی است.» در این مراسم کلیپ‌هایی از افتخارآفرینی‌های ملی‌پوشان کشتی ایران در میادین بین‌المللی و ساخت و سازهای انجام شده پخش شد و در پایان از مدال‌آوران تیم‌های ملی کشتی نوجوانان و جوانان در عرصه جهانی توسط جمعی از مسئولان تقدیر به عمل آمد و بازوبند پهلوانی توسط دکتر قالیباف بر بازوی حسن یزدانی و محمدعلی‌ گرایی کاپیتان‌های تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان بسته شد.

جستجو
آرشیو تاریخی