صفحات
شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و شصت و یک - ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

«خائن کشی» پیشنهاد امیرآقایی
امیر آقایی بازیگر سینما نوشته:«مینی سریال خائن‌کشی به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه‌کنندگی علی اوجی به‌صورت اختصاصی از سوم شهریور ساعت 9 صبح در نماوا پخش می‌شود.» امیر آقایی، پولاد کیمیایی، پانته‌آ بهرام، سارا بهرامی، سام درخشانی، نرگس محمدی، حمیدرضا آذرنگ، فرهاد آئیش، اندیشه فولادوند، رضا یزدانی و فریبا نادری از جمله هنرمندانی هستند که در این مینی‌سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند. این سریال داستان رفاقت و مردمداری است. در این سریال قسمتی از زندگی مهدی بلیغ سارق و کلاهبردار ایرانی به تصویر کشیده می‌شود و همچنین گذری هم به ماجرای ملی شدن نفت و ماجراهای آن می‌زند.


زندگینامه‌ای داستانی از یک رزمنده شهید
راضیه تجار، نویسنده و مدرس داستان‌نویسی فیلم تبلیغی کوتاهی درباره کتاب تازه‌اش با مخاطبان به اشتراک گذاشته، کتاب «اسم تو مصطفاست» زندگینامه داستانی شهید مصطفی صدرزاده به روایت همسر وی، سمیه ابراهیم‌پور است. در این کتاب، راضیه تجار روایتی خواندنی از زندگی شهید مصطفی را پیش روی مخاطبان گذاشته؛ از زمانی که مصطفی و سمیه که یکی‌ زاده شمال و دیگری‌ زاده جنوب بود باهم در تهران آشنا شدند و پیمان عشق بستند تا زمانی که روح یکی آنقدر بزرگ شد تا دیگر در پوست خودش نگنجید و به معراج رفت. همان‌طور که در معرفی کتاب هم آمده، اگر به خواندن داستان‌های واقعی از زندگی بزرگمردان و شهدای جنگ تحمیلی علاقه دارید، این اسم تو مصطفاست یکی از کتاب‌های خواندنی در این زمینه است.


تذکری از استاد شفیعی کدکنی
محمدرضا شفیعی کدکنی در صفحه‌ای که منتسب به این شاعر، پژوهشگر و استاد دانشگاه است، اشاره به قطعه‌ شعر «بیا ای دوست، اینجا، در وطن باش/ شریک رنج و شادی‌های من باش/ زنان اینجا، چو شیر شرزه کوشند/ اگر مردی، در اینجا باش و زن باش» یکی از سروده‌های خود کرده و نوشته:«مدتی است که در فضای مجازی ابیات دیگری در ادامه این قطعه با نام محمدرضا شفیعی کدکنی منتشر و دست به دست می‌‌شود. این شعر تنها دو بیت دارد. مابقی جعلی است.»


اجرای تازه‌ای از راغب
مصطفی راغب خواننده، یک استوری درباره اجرای امشب خود منتشر کرده، در این استوری اطلاعاتی با این مضمون آمده:«چهار عشق پایدار با اجرای مصطفی راغب، تهران برج میلاد» آن ‌طور که در این اطلاع‌رسانی درج شده، اجرای مذکور از امشب آغاز شده و تا 10 شهریور ماه نیز ادامه خواهد داشت.


نکته‌ای درباره رسالت اصلی تار
علی قمصری هنرمند، نوازنده و آهنگساز نوشته:«می‌توان به تاریخ سفر و گذشته را بازنمایی کرد. می‌توان با تاریخ برای سفری در آینده همسفر شد. تفاوتی ظریف بین این دو تعیین کننده رسالت اصلی تار ایرانی است. اگر تار ایرانی با پشتوانه تاریخ و اصالت صدای امروز باشد، موفق است.»


اطلاع‌رسانی برای جشنواره‌ای جهانی
سید مسعود شجاعی طباطبایی، کاریکاتوریست و گرافیست نوشته:«مرکز بین‌المللی ایران کارتون با مشارکت برزیل کارتون، با مسئولیت مرسیو لیته و انتشارات دریایی برگزار می‌کند: 1 - این مسابقه با همکاری پروفسور جان لنت، محقق برجسته عرصه کمیک جهانی از امریکا برگزار می‌شود. 2- دبیر اجرایی برزیلی این رویداد هنری ادرا آموریم و دبیر اجرایی ایرانی این مسابقه مسعود شجاعی طباطبایی هستند.» علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند سری به صفحه این هنرمند بزنند و از بخش‌های مختلف جشنواره مذکور با خبر شده و در صورت تمایل بر اساس اطلاعات مندرج در آن، آثار خود را ارسال کنند. جوایز هر بخش به طور جداگانه در بخش‌های کارتون، کاریکاتور و پوستر به شکلی جدا عنوان شده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی