واکنش رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری به گلایه پرتوآذر

اسدی: تنها راه، تسویه بدهی اتحادیه جهانی است

گروه ورزشی/ رسول اسدی رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری، با قبول گلایه‌های فرانک پرتوآذر دوچرخه‌سوار کوهستان، معتقد است مشکلات باید اساسی حل شود. فرانک پرتوآذر رکابزن لژیونر ایران که هفته پیش در قهرمانی جهان رقابت کرد و مهرماه هم باید در بازی‌های آسیایی حاضر شود، در مصاحبه‌ای مدعی شده بود در مسیر آمادگی تا بازی‌های آسیایی هانگژو تنهاست و حتی تأمین تجهیزات و دوچرخه برای حضور در بازی‌ها هم با خودش است: «من همه زندگی‌ام و خانواده‌ام را صرف آمادگی برای بازی‌ها کرده‌ام؛ در شرایطی که بخش‌های مربوطه در سال‌های قبل هیچ اهمیتی به من ندادند. از برنامه‌ریزی، هزینه سفرها و حضور در مسابقات و کارهای دریافت ویزا تا حتی تهیه دوچرخه و تجهیزات، همه را به عنوان یک ورزشکار، خودم انجام می‌دادم.»
رسول اسدی رئیس فدراسیون با اینکه گلایه پرتوآذر را قبول دارد اما می‌گوید: «لازم نیست او بگوید ما تجهیزات نداریم. ما سعی می‌کنیم مشکلات را حل کنیم اما به این راحتی نیست. مسأله ما هم مسأله پیچ، مهره و لاستیک نیست، مشکل باید اساسی حل شود که آن هم منوط به تسویه کامل بدهی قبلی فدراسیون به اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری است. اینکه ما او را حمایت نکردیم، درست نیست چرا که ما او را به رقابت‌های جهانی فرستادیم.»
به گفته رئیس فدراسیون هنوز نیمی از بدهی به اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری پرداخت نشده: «بدهی 35 هزار یورویی فدراسیون انباشته شده 6-5 سال است که 15 هزار یوروی آن مانده است.»
اسدی، تأمین تجهیزات برای رکابزنان را به بود و نبود اسپانسر ربط نمی‌دهد: «تأمین تجهیزات، مستقیم به بود و نبود اسپانسر ربط ندارد بلکه ما اول باید بدهی فدراسیون را تسویه کنیم که در آن صورت راه باز می‌شود و اتحادیه بین‌المللی یکسری امکانات به فدراسیون می‌دهد و رکابزنان می‌توانند در مسابقات بیشتری شرکت کنند و حتی راه برای تعامل با اسپانسرها هم باز می‌شود.»
محمد گنج‌خانلو، دوچرخه‌سوار مرد ایران در بازی‌های آسیایی است که به اسکاتلند رفت و بازنگشت، به گفته رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری امروز تکلیف جایگزین او در هانگژو مشخص می‌شود: «اگر کمیته ملی المپیک قبول کند، کمیته فنی فدراسیون دوچرخه‌سوار جدید را برای بازی‌های آسیایی معرفی می‌کند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی