رؤیای دیویژن 2023 می‌توانست جاودانه شود

کاپیتان تیم ملی بسکتبال: شرمنده‌ایم

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

رؤیای تیم ملی بسکتبال زنان ایران در دیویژن ‌«ب» کاپ آسیای بانکوک تایلند می‌توانست جاودانه شود.اما نشد. 12 سرباز النی کاپوچیانی تنها در صدم ثانیه کم آوردند. با این حال شکست آن هم با یک امتیاز به تیمی با تجربه زیاد ازمیادین بین‌المللی کار بزرگی بود.
 البته ایران در این دوره رقابت‌ها با شگفتی‌سازی، روی نظر کارشناسان خط قرمز کشید. چرا که آنها شاگردان النی را شانس آخر صعود به فینال می‌دانستند.
 بسکتبال زنان ایران بعداز 50 سال با النی کاپوچیانی سرمربی یونانی فینال کاپ آسیا را تجربه کرد. بازیکنان در این تورنمنت سخت جنگیدند.اما حیف که قهرمان نشدند.
تینا عیسائیان، کاپیتان تیم ملی درباره این بازی‌ها که شاید روزهای آخر حضورش در تیم ملی را تجربه کرده، می‌گوید:«شاید خیلی از بچه‌های ما فینال را ندیده باشند ولی بعضی از جوانان ما این میادین سخت را ندیده بودند.ما همه تلاشمان را کردیم وفکر می‌کنم سه امتیازی‌های حریف کار ما را خراب کرد.»
او از قهرمان نشدن تیم خیلی ناراحت است:« قبل از شروع این رقابت‌ها همه گفته بودند ما از همه ضعیف‌تر بودیم.اما تمرینات سخت النی با کوچینگ عالی او به کمک ما آمد.ولی حیف شد که باختیم.
من بعدازفینال، خیلی گریه کردم. ولی فکر می‌کنم از این فینال تجربه‌خوبی به‌دست آوردیم.شاید اگر از بازیکنان باتجربه‌تر استفاده می‌شد می‌توانستیم نتیجه دیگری رقم بزنیم وبرنده باشیم.
النی در زمان کوتاهی که داشت نتوانست همه بازیکنان را بشناسد.با این حال او برای ما خیلی سختی کشید.اما حالا باید از فدراسیون و همه مردمی که برای حمایت ما به سالن آمده بودند تشکر کنم.
واقعاً شرمنده مردم شدیم.تنها می‌توانم بگویم ممنون که هستید و ما را ببخشید. اما باز هم باید بگویم در زمان ریاست جواد داوری از بسکتبال زنان بیشتر حمایت شد و بازی‌های دوستانه‌ای را تجربه کردیم که تاکنون نداشته‌ایم.امیدوارم همچنان ادامه پیدا کند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی