مسی با سبقت از آلوز پرافتخارترین بازیکن تاریخ شد

اولین جام اینترمیامی با فرشته نجات

پاقدم مسی برای اینترمیامی خوب بود، آنقدر خوب که هنوز نیامده اولین جام تاریخ باشگاه را با خود آورد.
فینال لیگزکاپ بین دو تیم اینترمیامی و نشویل درحالی مساوی به پایان رسید که لئو و یاران جدیدش، جام را در ضربات پنالتی فتح کردند. اینترمیامی در این بازی ابتدا با گلزنی مسی در دقیقه 23، پیش افتاد اما بازیکنان نشویل که نمی‌خواستند نجنگیده جام را از کف بدهند، در دقیقه 57 بازی را به تساوی کشاندند، اما در نهایت این شاگردان تاتامارتینو بودند که قهرمانی را بغل کردند.
اما داستان فقط به این قهرمانی ختم نمی‌شود، لیونل مسی که به‌تازگی از میان گزینه‌های روی میز، امریکا را برای ماجراجویی انتخاب کرد، حالا با این قهرمانی دنی آلوز را در جیب بغلش گذاشت تا پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال شود. قبل از این لئو و دنی آلوز با بالای سر بردن 43 جام برابر بودند، اما مسی خستگی‌ناپذیرتر از همیشه، این‌بار در امریکا درخشید تا هم اینترمیامی برای اولین‌بار در تاریخ طعم جام را زیرزبان مزه کند و هم خودش با چهل و چهارمین قهرمانی رکورددار کسب جام در تاریخ فوتبال شود. او قبل از این 10 قهرمانی لالیگا، چهار لیگ  قهرمانان اروپا، هفت کوپا دل‌ری، هشت سوپرجام اسپانیا، سه جام جهانی باشگاه‌ها، سه سوپرجام اروپا، جام جهانی، فینالیسیما، کوپا امریکا، المپیک، جام جهانی زیر 20 سال، دو قهرمانی لیگ یک فرانسه و یک سوپرجام فرانسه را کسب کرده بود. حالا اینطور که به نظر می‌رسد دیگر جامی در دنیای فوتبال باقی نمانده است که لئو آن را لمس نکرده باشد.
بعد از آلوز، کارلوس ته‌وز با 37 جام در رده سوم پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال قرار دارد، آندرس اینیستا هم با 37 جام در رده چهارم و رایان گیگز با 36 جام در رده پنجم قرار دارند. جالب اینجاست که کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی با 34 جام در رتبه هشتم این لیست قرار دارد.
مسی از همان اولین بازی با پیراهن اینترمیامی، پایش به گلزنی باز شده بود و با 10 گل در 7 بازی، فرشته نجات تیم در کسب اولین جام شد. لئو بعد از این بازی درحالی که بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت، دی آندره یدلین کاپیتان قبلی تیم را صدا کرد و با بستن بازوبند کاپیتانی به بازوی او، با یکدیگر جام را بالا بردند تا ثابت کند معرفت برایش حرف اول را می‌زند. به نظر می‌رسد دیوید بکام اسطوره تیم ملی انگلیس که حالا یکی از مالکان اینترمیامی است، بیشتر از هرکسی از حضور مسی در تیمش خوشحال است. او بعد از این قهرمانی هم مسی را یک بغل میهمان کرد تا نشان دهد چقدر از حضور او در تیمش خوشحال است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی