اخبــــار

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد
بیمه کارگران از اولین روزکاری الزامی است
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: کارفرما در صورت انعقاد قرارداد با کارگر باید از اولین روز اشتغال «مزدبگیر» را بیمه کند. این اقدام در صورت انعقاد قرارداد موقت اعم از قراردادهای یک روزه و ۸۹ روزه نیز باید انجام شود.
محمد محمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: در برخی دوره‌ها، قراردادهای موقت شامل این ضابطه نمی‌شد زیرا کارگر هم مشمول قانون کار و قانون تأمین‌اجتماعی قرار نمی‌گرفت؛ اما اکنون کارگران ساعتی، روزانه و ماهانه؛ همگی مشمول ضوابط مذکور هستند و در صورت انعقاد قرارداد با آنان، عدم پرداخت حق بیمه و اخراج کارگر، سازمان تأمین اجتماعی بدون مراجعه به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مسأله را در قالب اهدای سابقه بررسی می‌کند. چنانچه برای سازمان تأمین‌اجتماعی محرز شود که کارفرما حق‌بیمه مربوطه را پرداخت نکرده است، سازمان، اعتبار یادشده را مجموعاً از کارفرما مطالبه خواهد کرد. برای نمونه، کارگر کارخانه شیشه‌بری که در اولین روز اشتغال دچار حادثه شده نیز «ازکارافتاده» شناخته می شود و باید مستمری ازکارافتادگی دریافت کند.


شهردار تهران خبر داد
افزایش ناوگان و ایستگاه‌های ویژه معلولان و جانبازان در پایتخت
شهردار تهران با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ساماندهی وضعیت سامانه معلولان و جانبازان، گفت: قرار بر این است که خدمت بزرگی به معلولان ارائه شود و در این مورد به اعضای شورا توضیح خواهیم داد.
به گزارش سایت شهر، علیرضا زاکانی با بیان اینکه این خدمت بزرگ شامل افزایش تعداد خودروهای ناوگان و تنوع ایستگاه‌هاست، تأکید کرد: ما به جای یک نقطه چند نقطه را برای خدمت‌رسانی به معلولان و جانبازان در سطح شهر پیش‌بینی کرده‌ایم.
وی با اشاره به پیشنهاد رئیس شورای شهر تهران مبنی بر پیش‌بینی پنج نقطه در سطح شهر برای راه‌اندازی سامانه معلولان، یادآور شد: «این موضوع، پیشنهاد فوق‌العاده‌ای است و ما نیز برنامه‌ریزی خود را بر چنین طرحی قرار داده‌ایم.»
بیست و پنجم مرداد، گزارشی درباره بروز تغییراتی در مسئولیت سامانه حمل و نقل معلولان و جانبازان در تهران، تغییر پارکینگ این ناوگان و مشکلات ناشی از آن، در صفحه اجتماعی چاپ شد. باتوجه به اعلام شهردار تهران، درصورت اختصاص چند نقطه در شهر به عنوان پارکینگ این خودروها، بویژه با تسریع در دسترسی، بخشی از مشکلات مربوط به تردد معلولان و جانبازان در سطح شهر رفع می شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی