ترخیص فرآورده‌های سلامت‌محور سرعت گرفت

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم امضای تفاهمنامه این سازمان با گمرک با هدف تسریع ترخیص کالاهای سلامت‌ محور، از افزایش سرعت ترخیص دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی و شیرخشک در ماه‌های اخیر خبر داد.
دکترسیدحیدر محمدی گفت: در ابتدای سال، مشکلاتی در تعرفه گمرکی داشتیم که با تلاش‌های صورت‌گرفته و پس از توافق اولیه، با مصوبه سران قوا مشکل تعرفه گمرکی برطرف شد.
وی با بیان اینکه این تفاهمنامه برای تسهیل در واردات مواد اولیه و قطعات ساخت برای تولیدکنندگان و تسهیل در ترخیص دارو و تجهیزات پزشکی منعقد شد، گفت: با افزایش همکاری‌ها، در حال حاضر چیزی به‌عنوان رسوب تجهیزات پزشکی در گمرکات نداریم. با اجرای این تفاهمنامه امیدواریم که فراخوانی یک کالا با زبان مشترک و شناسه یکسان در گمرک و سازمان غذا و دارو محقق شود.
معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه هدف از انعقاد تفاهمنامه تسهیل ترخیص کالاهای سلامت‌محور است، اظهار کرد: دارو، شیرخشک و تجهیزات و ملزومات پزشکی جزو کالاهای استراتژیک هستند و هرچه سرعت ترخیص بیشتر باشد، دسترسی مردم به این فرآورده‌ها پایدارتر است. با کاهش حقوق گمرکی و صفرشدن سود گمرکی بخش زیادی از کالاهایی که در گمرک رسوب‌ کرده بود، ترخیص شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی