سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
کمبود سرم و دارو نداریم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، از افزایش ذخایر دارویی در کشور خبرداد و گفت: مشکل تهیه سرم که سال گذشته رخ داده بود، امسال به طور کامل برطرف شده است و با توجه به هماهنگی‌های ایجاد شده بین وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، بابت تأمین ارز واردات دارو و تأمین دارو مشکلی نخواهیم داشت. بهرام عین‌اللهی با اشاره به سفرهای اربعین بیان کرد: اتباع خارجی که برای زیارت اربعین از ایران عبور می‌کنند، باید واکسن کرونا تزریق کرده باشند.

بهره‌مندی 33 میلیون ایرانی
از خدمات بخش خصوصی با تعرفه دولتی
بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هفت میلیون ایرانی که در سه دهک اول جامعه قرار دارند از این پس می‌توانند همه خدمات بستری و سرپایی در بخش دولتی را به صورت رایگان دریافت کنند. حال در خبر دیگری که از سوی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران مطرح شده است، برخی بیمه شدگان می‌توانند به خدمات درمانی بخش خصوصی با تعرفه دولتی دسترسی داشته باشند. محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، در این باره به خبرگزاری صدا و سیما گفت: «قانونگذار فرصتی برای جمعیت بیمه شدگان دو صندوق بیمه روستاییان -عشایر و بیمه همگانی فراهم کرده است تا جمعیتی بیش از ۳۳ میلیون نفر که تا کنون از خدمات بخش خصوصی محروم بودند، بتوانند بدون نظام ارجاع از خدمات بخش خصوصی با تعرفه دولتی بهره‌مند شوند. قانون بودجه ۱۴۰۲ دسترسی این افراد را به بخش خصوصی در نظر گرفته است و در شهر‌هایی که امکانات در بخش دولتی کم است می‌تواند کمک حال بیماران باشد و تا زمانی که نظام ارجاع تکمیل شود این آیین‌نامه مشکلات بیماران را کاهش می‌دهد.»

63 بسته خدمتی برای بیماران خاص
مهدی رضایی معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه تا کنون یک میلیون و ۵۰ هزار بیمار خاص در صندوق بیماران خاص و سخت درمان تحت پوشش قرار گرفته‌اند، گفت: «یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، در ۴ ماه ابتدایی امسال، برای پوشش هزینه‌های بیماران خاص و سخت درمان پرداخت شده است.» به گفته معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت، در بخش‌های دارویی، پرتو پزشکی و خدمات آزمایشگاهی بیشترین خدمات ارائه شده که ۷۵ درصد است خدمات مربوط به بخش دارویی است. ۶۳بسته خدمتی هم در این صندوق برای این بیماران تعریف شده است که بیماران مبتلا به سرطان، ‌ام‌اس و هموفیلی به ترتیب بیشترین خدمات را از صندوق بیماران خاص و سخت درمان دریافت کرده‌اند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد
ضرورت ایجاد زیرساخت برای ساماندهی پسماندهای بیمارستانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اولین جلسه کمیته صیانت از حقوق مردم در سلامت، با اشاره به اینکه همه پسماند‌های بیمارستان‌ها عفونی نیستند، گفت: طبق استانداردهای جهانی، پسماندهای عفونی یک بیمارستان جنرال حداکثر 10 درصد است. علیرضا زالی با تأکید بر اینکه طبق دستورالعمل‌ها تمام پسماندهای بیمارستان‌ها تفکیک و بی‌خطر می‌شوند، افزود: به طور کلی یکی از سنجه‌های اعتباربخشی بیمارستانی، سیستم بی‌خطرسازی پسماند بیمارستان است؛ بنابراین باید با ایجاد زیرساخت‌های قوی‌تر پسماندهایی که در مبدأ تفکیک می‌شود در مسیر و در مقصد هم ساماندهی شود.

جستجو
آرشیو تاریخی